Skip to main content
همه چیز در مورد درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

همه چیز در مورد انتخاب درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

یکی از چالش‌هایی که وب‌سایت‌های فروشگاهی و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین با آن روبرو هستند، انتخاب درگاه پرداخت مناسب است. این کار به‌خاطر شرایطی که باید پیش از انتخاب سنجیده شود، می‌تواند کمی پیچیده باشد. برای مثال، یکی از نکاتی که باید آن را در نظر بگیرید، این است که آیا می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را به ایرانیان داخل کشور بفروشید یا قصد فروش آن‌ها به ایرانیان مقیم خارج از کشور یا افراد خارجی را دارید؟ اگر مورد دوم برایتان اهمیت دارد، پس باید یک درگاه پرداخت بین المللی برای سایت خود برگزینید. در این مطلب همراه ما باشید تا نکات موجود برای انتخاب درگاه پرداخت ارزی برای سایت را در اختیار شما قرار داده و و 5 تا از بهترین آن‌ها به شما معرفی کنیم.

نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

زمانی‌که امکان پرداخت با ارز دیجیتال را در وب‌سایت خود فراهم می‌کنید، این بدان معنی است که شما بالاترین حد ارزش را برای مشتریان و همچنین بیزینس خود قائل هستید؛ چرا که تمامی راه‌کارهای پرداختی را در اختیار مشتری قرار داده و از طرفی، کسب‌وکار خود را به سمت جهانی شدن سوق می‌دهید. در واقع، این موضوع مزیت بزرگی را برای شما به‌همراه خواهد داشت؛ اما هر درگاه پرداخت بین‌المللی نمی‌تواند برای شما مناسب باشد. برای انتخاب بهترین گزینه باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید و آن‌ها را بسنجید. در زیر نکاتی را که باید هنگام انتخاب درگاه پرداخت بین المللی برای سایت به آن‌ها توجه کنید، بیان می‌کنیم:

نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

کارمزد تراکنش

اولین نکته‌ای که باید موقع انتخاب درگاه پرداخت ارزی به آن توجه کنید، کارمزد تراکنش آن است. هرچند تراکنش‌هایی که با رمزارز انجام می‌شوند، کارمزد بیشتری نسبت به تراکنش‌های پرداخت سنتی دارند. با این حال، رمزارزها در زمینه پرداخت میان دو یا چند کشور بسیار موفق‌تر عمل می‌کند. علاوه‌براین، هر درگاه پرداخت بین‌المللی دارای کارمزدهای مختلفی است. بنابراین، هنگام انتخاب درگاه، کارمزد تراکنش‌های آن‌ها را بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

مدت زمان تسویه

آیا دریافت سریع درآمد برای کسب‌وکارتان مهم است؟ اگر پاسختان مثبت است، پس درگاه پرداختی مناسب شماست که کمترین مدت زمان تسویه را داشته باشد. معمولاً درگاه‌های پرداخت رمزارزی دارای تسویه 3 تا 5 روزه هستند (البته درگاه‌هایی وجود دارند که در لحظه می‌توان تسویه را انجام داد). با این حال، ابتدا این مورد را بررسی کنید و سپس بهترین گزینه را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

کشورهای پشتیبانی‌شده

برخی از کشورها مثل چین، ارزهای دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسند و آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند. از این رو، بعضی از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی چنین کشورهایی را پشتیبانی نمی‌کنند.‌ بنابراین، پیش از انتخاب یک درگاه پرداخت، ابتدا تعیین کنید که مخاطبان هدف شما در کدام کشورها حضور دارند. سپس درگاه پرداختی را انتخاب کنید که این کشورها را پشتیبانی کند.

ارائه پشتیبانی از سمت درگاه

زمانی که با فناوری سروکار داریم، پشتیبانی اهمیتی بسیار زیادی پیدا می‌کند. درگاه پرداخت بین المللی برای سایت و کسب‌وکار نیز از این موضوع مستثنی نیست. درگاه منتخب شما باید دارای پشتیبانی خوب و سریعی باشد تا در مواقع بروز مشکل یا خطا، فوراً آن را برطرف کند.

امنیت

امنیت یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای بیزینس و مشتریان است. اطمینان حاصل کنید که پردازشگر پرداخت رمزارزی که انتخاب می‌کنید، امنیت را در بالاترین سطح ممکن برقرار می‌کند. همچنین همواره سعی کنید وب‌سایت خود را به روز نگه‌دارید و دائماً امنیت سایت را بررسی کنید.

5 درگاه پرداخت ارزی برای سایت

در حال حاضر، راه‌های مختلفی برای پذیرش بیت کوین در وب‌سایت و فروش محصول به خارج از کشور وجود دارد. برخی از افراد برای انجام این کار به صورت سنتی عمل می‌کنند؛ برای مثال، آدرس کیف‌پول را به مشتری ارسال می‌کنند تا پرداخت را انجام دهد. ولی ما به شما توصیه می‌کنیم تا در این زمینه کاملاً حرفه‌ای عمل کنید و با یک درگاه پرداخت ارزی برای سایت اعتماد مشتری را به خود جذب کنید. این نوع درگاه‌ها به دو دسته خارجی و ایرانی تقسیم می‌شوند که در زیر 5 مورد از معروف‌ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

پی پال؛ بزرگ‌ترین درگاه پرداخت آنلاین خارجی

زمانی‌که نام درگاه پرداخت ارز دیجیتال خارجی به میان می‌آید، پی‌پال (PayPal) اولین موردی است که به ذهن همه مجسم می‌شود. پی‌پال یکی از بزرگ‌ترین درگاه‌های پرداخت آنلاین در جهان است که اخیراً وارد حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده نیز شده است.

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت : پی پال

این درگاه شامل یک کیف پول رمزنگاری شده است که اجازه استفاده از موجودی ارز دیجیتال را به کاربران می‌دهد. بنابراین، آن‌ها می‌توانند به خرید و فروش محصولات موردنظر خود با رمز ارز بپردازند. با این حساب، هر کسب‌وکاری که این درگاه را به عنوان روش پرداختی به وب‌سایت خود اضافه کند، می‌تواند درآمد دلاری خود را بدون کارمزد اضافی دریافت کند.

بیت پی؛ بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای کوچک

بیت‌پی (BitPay) جزو شناخته‌شده‌ترین درگاه‌های پرداخت بین المللی برای سایت‌هایی است که به دنبال پذیرش پرداخت کریپتو هستند. این درگاه پرداخت براساس حجم و تعداد تراکنش کارمزد‌های متنوعی دریافت می‌کند اما به‌طور متوسط کارمزد با 1 درصد محاسبه می‌شود.

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت : بیت پی

همچنین گاهی برای پذیرنده‌های جدید طرح کارمزد رایگان محدود نیز ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان این درگاه را یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها به حساب آورد. همچنین گزینه‌های پرداخت گوناگونی را برای مشتریان پذیرنده‌ها ارائه می‌دهد تا روند پرداخت را برای آن‌ها به مراتب ساده‌تر کند.

کوین بِیس؛ سریع و سازگار با اکثر پلتفرم‌ها

کوین بِیس (Coinbase) پذیرش پرداخت بیت‌کوین را برای وب‌سایت‌ها بسیار سریع و آسان می‌کند. این درگاه پرداخت خارجی یک اپلیکیشن عالی و سازگار با اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد که شروع به پذیرش رمزارز را در مدت زمان کوتاهی برایتان امکان‌پذیر می‌کند.

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت : کوین بیس

کوین بیس امنیت بسیار بالایی دارد و به سرعت کریپتو دریافتی را به ارز انتخابی پذیرنده تبدیل می‌کند. این کار باعث می‌شود تا درآمد پذیرنده از نوسانات ارزی در امان بماند.

NowPayments؛ کارمزد کم و پیاده‌سازی آسان

درگاه NowPayments با کارمزد بسیار کم و پردازش آسان برای پیاده‌سازی، گزینه بسیار محبوبی در میان کسب‌وکارهای خارجی است. این درگاه امکان پذیرش بیش از 100 کریپتوکارنسی و تبدیل سریع آن‌ها به ارز دل‌خواه را فراهم می‌کند.

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت : NowPayments

NowPayments با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک سازگاری بالایی دارد و در کنار ارائه افزونه‌ها، یک راه‌حل عالی برای فروش در اختیار پذیرنده قرار می‌دهد. همچنین کارمزد آن حداکثر 1 درصد است که ایده‌آل و منصفانه به نظر می‌رسد.

بیت راه؛ اولین درگاه پرداخت بین‌المللی ایرانی

4 درگاه پرداخت بین المللی برای سایت که در بالا به شما معرفی کردیم، همگی خارجی بوده و گزینه‌های بسیار مناسبی برای وب‌سایت‌های خارجی هستند؛ اما همان‌طور که می‌دانید، محدودیت‌های موجود در داخل ایران و تحریم‌ها اجازه استفاده آسان از این گزینه‌ها را به ما نمی‌دهد. در اغلب موارد برای این‌که بتوانیم یکی از درگاه‌های فوق را به وب‌سایت خود اضافه کنیم، باید مراحل سخت و پیچیده‌ای را طی کنیم که گاهی بی‌نتیجه می‌مانند. از این رو، بیت راه یک راه‌حل فوق‌العاده برای وب‌سایت‌های ایرانی به شمار می‌رود.

درگاه پرداخت بین‌المللی ایرانی : بیت راه

بیت راه اولین درگاه پرداخت بین المللی ایرانی است که امکان پذیرش بیت کوین و سایر رمز‌ارزها را برای ایرانیان نیز فراهم می‌کند. با این وجود، کسب‌وکارهای ایرانی نیز می‌توانند در تجارت جهانی حاضر شوند و درآمد دلاری کسب کنند.

همانند موارد قبلی، بیت راه نیز دارای کارمزد بسیار کم، سرعت زیاد و امنیت بالایی است. برخلاف درگاه‌های پرداخت خارجی که امکان تبدیل رمزارز به ریال را ندارند، بیت راه این امکان را در اختیار پذیرنده‌های خود قرار داده است تا در دو حالت (تبدیل فوری به ریال و تبدیل در زمان دلخواه) تبادل مالی خود را انجام دهند.

جمع‌بندی

بیت کوین و سایر رمزارزها به تدریج در حال تبدیل به یکی از گزینه‌های مرسوم پرداخت هستند و فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها به وجود آورده‌اند. در حالی‌که جهان در مورد شایستگی ارزهای دیجیتال بحث می‌کند، شما می‌توانید بدون این‌که خود را معرض ریسک‌های غیرضروری قرار دهید، با رمز ارز خرید و فروش کنید. این کار را می‌توانید با درگاه پرداخت بین المللی برای سایت به راحتی انجام دهید و توجه مشتریان خارجی را به سمت خود جلب کنید.

درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال گوناگونی وجود دارند که هر یک دارای ویژگی‌های به‌خصوصی هستند. در این مطلب تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها را به همراه نکات مهم در انتخاب بهترین گزینه، به شما ارائه دادیم. شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، یکی از آن‌ها را برگزیده و قابلیت پرداخت ارزی در سایت را برای مشتریان خود به وجود آورید.

نظر شما راجع به بهترین درگاه پرداخت بین المللی برای سایت چیست؟ کدام یک می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب‌وکار شما باشد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *