Skip to main content
درگاه پرداخت کریپتو : خریدهای غیرمعمولی که با درگاه پرداخت کریپتو انجام شده

غیرمعمول‌ترین خرید‌هایی که می‌توان با درگاه پرداخت کریپتو انجام داد

کریپتو یا همان ارزهای رمزنگاری‌شده، هر روز بیشتر با اقتصاد جهانی در هم تنیده می‌شوند؛ به طوری که تعداد فروشگاه‌های آفلاین و آنلاینی که اکنون ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت می‌پذیرند، روز به روز بیشتر می‌شوند. اغلب فروشگاه‌های آنلاین برای این منظور از درگاه پرداخت کریپتو استفاده می‌کنند. فروشگاه‌های آفلاین هم معمولاً دستگاه پوز کریپتو را به کار می‌برند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجبی نیست که کاربران اقدام به خرید و فروش محصولات جالب خود با کریپتو کنند.

در طول سال‌های اخیر خرید و فروش‌های بسیار جالب و حیرت‌انگیزی با درگاه پرداخت ارز دیجیتال صورت گرفته است. در زیر قصد داریم تا ۷ مورد از جالب‌ترین موارد را به شما بیان کنیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

۷ خرید عجیب با درگاه پرداخت کریپتو

درگاه پرداخت کریپتو شرایط را برای خرید عجیب‌ترین محصولات فراهم می‌کند. افراد می‌توانند هر آن چیزی را که دوست دارند، از هر جای دنیا خریداری کنند و در اختیار داشته باشند. در زیر ۷ مورد از خریدهای هیجان‌انگیزی که توسط کاربران انجام شده، معرفی می‌کنیم:

عاج ماموت

خرید عاج ماموت با درگاه پرداخت کریپتو

افراد زیادی وجود دارند که تمایل بسیاری به نگهداری اجزای مختلف حیوانات مثل پوست و اسکلت دارند. عاج ماموت هم جزو همین اجزاست که به‌خاطر ظاهر جذابش برای بسیار از افراد جلوه هیجان‌انگیزی دارد. هرچند که این موضوع چندان پسندیده نیست و باعث آسیب‌رسانی به حیوانات می‌شود اما جالب است بدانید که به تازگی عاج ماموت از طریق درگاه پرداخت کریپتو و در ازای بیت کوین فروخته شده است.

 سوییشرت Doge

خرید سوییشرت Doge با درگاه پرداخت کریپتو

حتماً تصویر Doge را، سگی که با حالت خنده‌دار و بامزه‌ای به دوربین نگاه می‌کند، در فضای مجازی دیده‌اید.‌ در واقع، نمی‌شود که در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و تصویر این سگ را ندیده باشید؛ چرا که به قدری نگاه این سگ بامزه است که میم‌ها و پست‌های بسیاری با آن ساخته شده است. حالا پای این تصویر دوست داشتنی به‌طور همزمان به دنیای پوشاک و ارز دیجیتال هم باز شده است. چندی پیش، یک سوییشرت با طرح Doge در ازای پرداخت رمز ارز به فروش رسیده است.

هیتمن

خرید هیتمن با درگاه پرداخت کریپتو

در روزهای خوبِ قدیمیِ دارک وب، یک بازار ناشناس به نام جاده ابریشم (Silk Road) وجود داشت. در این بازار تقریباً برای خرید هر کالا یا خدمتی، امکان استفاده از بیت کوین و درگاه پرداخت کریپتو وجود داشت؛ چرا که بیت کوین غیرقابل ردیابی است و نمی‌توان هویت پرداخت‌کننده را شناسایی کرد. از همین رو، محصولات و خدمات عجیب و غریبی خریداری می‌شد. یکی از همین خدمات عجیب و غریب، امکان استخدام هیتمن بود. منظور از هیتمن شخصی بود که وظیفه انجام کارهای غیرقانونی مثل ناپدید کردن فرد موردنظر درخواست‌کننده را برعهده داشت. خوشبختانه این بازار با تشخیص مقامات و مسئولین سرکوب شد.

لامبورگینی

خرید لامبورگینی با درگاه پرداخت کریپتو

پیتر سدینگتون (Peter Saddington)، مدیر ارشد فناوری VinWiki، در سال ۲۰۱۷ با پرداخت ۴۵ بیت کوین یک لامبورگینی هوراکان را خریداری کرد. به عبارت دیگر، مبلغی حدود ۴۲۰ هزار دلار برای این لامبورگینی پرداخت. این درحالی است که ارزش لامبورگینی در آن زمان ۲۰۰ هزار دلار بود! در واقع، او فقط به‌خاطر این‌که می‌خواست هزینه را با بیت کوین پرداخت کند، این خودرو را با دو برابر قیمت خرید.

سر تمساح

خرید سر تمساح با درگاه پرداخت کریپتو

بله درست خواندید! سر تمساح! بازار آنلاین Etsy به فروشندگان اجازه می‌دهد تا بیت کوین را به عنوان پرداخت برای کالاهای خود بپذیرند. سر تمساح نیز یکی از محصولاتی است که در این بازار به فروش می‌رسد. با این‌که احتمال دارد سر تمساح روی دیوار خانه یا محل کارتان هیجان‌انگیز جلوه کند، اما همان‌طور که می‌دانید، این کار ناپسند بوده و باعث از بین رفتن تمساح‌های بی‌شماری می‌شود.

معدن طلا

خرید معدن طلا با درگاه پرداخت کریپتو

در سال ۲۰۱۴، یک معدن طلا در یوکان (Yukon) کانادا، با قیمت ۲ میلیون دلار و در ازای بیت کوین فروخته شد. در این منطقه چندین معدن طلا وجود دارد که تا به امروز فعال هستند و در زمان‌های نامشخصی به فروش می‌رسند. بنابراین، شانس خرید معدن طلا برای شما نیز با رمز ارز و درگاه پرداخت کریپتو وجود دارد.

شارژ ماشین برقی

متخصصین بلاکچین در حال فراهم کردن شرایط مناسب برای قابلیت شارژ ماشین‌های برقی با رمز ارز هستند. به‌زودی و برای اولین بار، دارندگان ماشین برقی قادر خواهند بود تا ماشین‌های خود را با پرداخت رمزارز، شارژ کنند. این امکان به‌لطف استارتاپی به نام C+Charge به وجود آمده است. این استارتاپ، چندی پیش، با هدف ساده‌سازی پرداخت‌ها و بهبود عملکرد ایستگاه‌های شارژ برای ماشین‌های برقی تشکیل شد. اکنون، این شرکت اعلام کرده که با ارائه یک راه‌حل مبتنی بر بلاکچین یعنی پرداخت با رمز ارز موفق به انجام این کار شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خرید باورنکردنی با بیت کوین

جمع‌بندی

در این مطلب ۷ مورد از خریدهایی را که با درگاه پرداخت کریپتو انجام شده، بیان کردیم. این نمونه‌ها نشان دهنده تکامل عجیب بازار رمزارزها و درگاه کریپتویی هستند. در اوایل ظهور ارزهای دیجیتال تنها استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شد، خرید محصولات غیرقانونی مثل مواد مخدر و اسلحه بود؛ اما اکنون بزرگ‌ترین محصولات مثل لامبورگینی و تسلا با بیت کوین و سایر رمزارزها خرید و فروش می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که جریان اصلی پرداخت از پول نقد و کارت‌های بانکی به فناوری بلاکچین و درگاه پرداخت کریپتو سوق پیدا کرده است؛ بنابراین انتظار می‌رود تا چندسال آینده حتی کوچک‌ترین و معمولی‌ترین چیزها را بتوان با رمز ارز خریداری کرد.

نظر شما چیست؟ آیا فناوری بلاکچین و درگاه‌های پرداخت مربوط به آن، اصول دنیای پرداخت را به‌کلی تغییر خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *