Skip to main content
پیش از خرید بخوانید: نکاتی راجع به خرید با ارز دیجیتال

پیش از خرید بخوانید: نکات مهم در خرید با ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی دنیای جدیدی از امکانات را برای خرید و فروش کالاها و خدمات خلق کرده است. اشخاص می‌توانند محصولات خود را در ازای رمزارز به سراسر دنیا بفروشند و درآمد دلاری کسب کنند. هرچند که این امکان بسیار ارزشمند و فوق‌العاده است، احتمال دارد چالش‌های جدیدی را برای کاربران به وجود آورد. از طرفی، روز به روز تجار و فروشندگان بیشتری شروع به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان نوعی از روش‌های پرداخت می‌کنند. بنابراین، هر کاربر پیش از پرداخت باید نسبت به برخی نکات مهم در خرید با ارز دیجیتال آگاهی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا این نکات مهم را به شما بیان کنیم. اگر شما هم قصد خرید با ارز دیجیتال را دارید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید با ارز دیجیتال کدام‌اند؟

مزایای درگاه پرداخت ارز دیجیتال به قدری است که کم‌کم کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین زیادی به استفاده از آن روی می‌آورند؛ اما کاربران باید آگاه باشند و دقت لازم را در خرید با ارز دیجیتال در ایران و جهان به خرج دهند. در زیر نکات کلیدی در خرید با رمز ارز را به شما بیان می‌کنیم:

بررسی پذیرنده‌های ارز دیجیتال

پیش از همه، بهتر است بدانید که هنوز همه کسب‌وکارها با نحوه خرید با ارز دیجیتال آشنا نیستند. ممکن است کسب‌وکاری که قصد خرید از آن را دارید، رمز ارز را به عنوان پرداخت نپذیرد. بنابراین، قبل از خرید ابتدا از پذیرش رمز ارز توسط کسب‌وکار مطمئن شوید.

خرید با ارز دیجیتال : پذیرنده های ارز دیجیتال را بررسی کنید

سپس، خود کسب‌وکار یا فروشگاه آنلاین را به خوبی بررسی کنید. آیا از اعتبار کافی برخوردار است؟ معتبر بودن یک کسب‌وکار از شرایط اولیه برای ایجاد بستر مناسب برای خرید است. این اعتبار می‌تواند از دو راه به وجود آید؛ اول، از طریق شناختی که سایر کاربران و مشتریان از کسب‌وکار و کیفیت محصولات آن دارند. دوم، به کمک روشی که کسب‌وکار برای پرداخت استفاده می‌کند. راه‌های مختلفی برای دریافت رمز ارز به عنوان پرداخت وجود دارد که برخی از آن‌ها اصولی و قابل پیگیری هستند. برای مثال، درگاه پرداخت کریپتو یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن در ازای ارائه خدمات و کالا، رمز ارز دریافت کرد. در واقع، کسب‌وکارهایی که دارای درگاه پرداخت کریپتو هستند، از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و در نظر مشتریان به عنوان یک برند معتبر شناخته می‌شوند.

توجه به قیمت رمزارز انتخابی

قیمت ارزهای دیجیتال در نوسان بوده و هر لحظه تغییر پیدا می‌کنند.‌ از این رو، لازم است که پیش از خرید با ارز دیجیتال در ایران یا هر نقطه از این جهان، حتماً قیمت رمزارز انتخابی را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. همچنین، این موضوع را نیز در نظر بگیرید که به خاطر همین نوسان قیمت، ممکن است قیمت رمز ارز انتخابی بین زمان خرید و تایید پرداخت تغییر یابد. این مورد می‌تواند روی قیمت نهایی خرید شما تاثیرگذار باشد. از این رو، توصیه می‌کنیم در طول خرید به قیمت رمزارز انتخابی خود توجه کنید.

بررسی کارمزد تراکنش

چه خرید با ارز دیجیتال به صورت مستقیم انجام شود و چه با درگاه پرداخت ارز دیجیتال، کارمزدی برای هر تراکنش لحاظ می‌شود. هر کسب‌وکار یا درگاهی کارمزد متفاوتی را برای تراکنش‌های خود در نظر می‌گیرد. بنابراین، بررسی کارمزدهای تراکنش یکی از نکات مهم در خرید با ارز دیجیتال است. کسب‌وکار یا درگاهی را برای خرید با ارز دیجیتال در ایران انتخاب کنید که کم‌ترین یا مناسب‌ترین کارمزد را داشته باشد.

ذخیره سوابق تراکنش

سعی کنید سوابق تمام تراکنش‌های خود را که شامل تاریخ و زمان دقیق تراکنش، مقدار ارز دیجیتال ارسالی، آدرس گیرنده و شناسه پرداخت است، به صورت متنی یا تصویری ذخیره کنید.

خرید با ارز دیجیتال : سوابق تراکنش را ذخیره کنید

این کار به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های خود را به راحتی ردیابی کرده و از پرداخت خود مطمئن شوید.

کسب اطلاعات در مورد قوانین هر کشور

هر کشور قانون و رویکرد متفاوتی را در برابر ارزهای دیجیتال در پیش می‌گیرد. برخی به طور کامل آن را به عنوان یک روش پرداختی قبول کرده‌اند و در بسیاری از زمینه‌ها آن را به کار می‌گیرند. اما برخی دیگر، ارزهای دیجیتال را غیرقانونی شناخته و به هیچ‌عنوان آن را نمی‌پذیرند. هنگام پرداخت، این موضوع را بررسی کرده و سپس اقدام به پرداخت کنید تا در صورت بروز مشکل پشتیبانی خوب و کاملی را دریافت کنید.

توجه به سیاست‌های بازگشت و بازپرداخت وجه

آخرین مورد از لیست نکات مهم در خرید با ارز دیجیتال، توجه به سیاست‌های بازگشت و بازپرداخت وجه است. این موضوع اهمیتی بسیار بالایی دارد. باید پیش از پرداخت بدانید که سیاست‌های بازپرداخت کسب‌وکاری که قصد خرید از آن را دارید، چیست و چگونه اتفاق می‌افتد. همان‌طور که می‌دانید، ارزش هر رمزارز در هر لحظه تغییر می‌کند. بنابراین، ممکن است نرخ آن در زمان معامله با نرخ آن در زمان بازپرداخت متفاوت باشد و این موضوع می‌تواند ضرر مالی به شما وارد کند. توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به خرید، حتما سیاست‌های کسب‌وکار راجع به بازگشت و بازپرداخت وجه را مرور کنید.

 جمع‌بندی

همان‌طور که فناوری بلاکچین در حال تکامل است، بسیاری از کسب‌وکارها به پذیرش ارز دیجیتال روی آورده‌اند. این موضوع تحول بزرگی را در تبادلات مالی به وجود آورده و کمک بزرگی به افزایش مشتری و کسب درآمد کرده است. با این حال، نکاتی در مورد خرید با ارز دیجیتال در ایران وجود دارد که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. هر کاربری پیش از خرید باید این نکات را مدنظر داشته و هر یک از آن‌ها را بررسی کند تا از خرید خود مطمئن شود. هرچند که اگر پذیرنده از روش اصولی برای پذیرش رمزارز استفاده کند، تقریباً تمامی موارد فوق تضمین و اجرا شده هستند.

آیا شما تجربه خرید با بیت کوین یا سایر رمز ارزها را داشته‌اید؟ در این راه با چه چالش‌هایی روبرو شده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *