Skip to main content
استفاده از ریپل XRP برای پرداخت در بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کرواسی

استفاده از ریپل XRP برای پرداخت در فروشگاه زنجیره‌ای کرواسی

اخیراً بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای در کرواسی(Konzum)، اعلامیه بسیار جالبی ارائه کرده است که تا حد زیادی در جامعه XRP مورد توجه قرار نگرفت. کانزوم بیش از 700 شعبه در کرواسی و بیش از 10000 کارمند دارد. نخستین فروشگاه کانزوم در سال 1957 در زاگرب افتتاح شد. طبق اطلاعیه منتشر شده در وب سایت کانزوم در تاریخ 1 دسامبر، این شرکت اکنون امکان خرید با رمزازرها (بدون کارمزد) و همچنین امکان پرداخت با ارز دیجیتال در کرواسی برای محصولات ارائه شده در فروشگاه آنلاین خود را فراهم می‌کند.

رمزارزهای پشتیبانی شده عبارتند از: بیت کوین ($BTC)، اتر ($ETH)، بیت کوین کش ($BCH)، $EOS، $DAI، $XRP، Stellar Lumen ($XLM)، Tether ($USDT) و $USDC.

Uroš Kalinić، عضو هیئت مدیره کانزوم در مصاحبه‌ای، گفته است:
«پشتیبانی پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال یکی دیگر از شاخص‌هایی است که کانزوم دائماً با رصد روندهای جهانی و معرفی نوآوری، استانداردهایی را در بخش خرده‌فروشی خود تعیین می‌کند. ما به عنوان بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای در کرواسی، که در 65 سال اخیر از نظر نتایج تجاری و دستاوردهای فناوری، یک لیدر مستمر در بازار داخلی است، مفتخریم در حوزه دیگری که با سرعت زیادی در حال توسعه و دیکته کردن آینده است، پیشرو هستیم. ما همچنان به سرمایه‌گذاری در توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌ها ادامه می‌دهیم تا اولین انتخاب برای مشتریان خود باقی بمانیم و به‌عنوان یک فروشگاه زنجیره‌ای نسل آینده و ارائه دهنده یک تجربه خرید برتر، باقی بمانیم.»

ارز دیجیتال در کرواسی و بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای

کانزوم ادامه داد که این پشتیبانی از کریپتو در نتیجه همکاری با صرافی کریپتوکارنسی کرواسی و شرکت پردازش پرداخت با ارزدیجیتال الکتروکوین Electrocoin فعال شد که دارای سیستمی به نام پی‌چک PayCek است که به فروشندگان و صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد رمزارز را بپذیرند و در حساب بانکی خود HRK یا یورو دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: توسعه کسب و کار با ورود به بازار بین الملل

در نحوه کار از دیدگاه یک مشتری کانزوم آمده است:
«مشتری می‌تواند در هنگام تکمیل انتخاب محصول، گزینه پرداخت ارز دیجیتال در کرواسی را انتخاب کند و سیستم لیستی از موارد موجود را به او ارائه می‌دهد. پس از انتخاب ارز دیجیتال شده مورد نظر، مبلغ معادل آن نمایش داده و یک کد QR و آدرس پرداخت ایجاد می‌شود. پس از آن مشتری به سادگی کد QR ارز دیجیتال مخصوص به خود را اسکن می‌کند.

مشتری با تایید تراکنش، پرداخت را انجام داده و تایید تراکنش رمز ارز را از سیستم پی‌چک و از طریق ایمیل دریافت، سپس کانزوم فاکتوری برای خدمات یا محصول پرداخت شده برای مشتری ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت ارز دیجیتال چه تفاوتی با سایر روش‌های پرداختی دارد؟

با توجه به نوسانات نرخ مبادله ارزهای دیجیتال، که می‌تواند از دقیقه به دقیقه متفاوت باشد، سیستم پی‌چک معادل نرخ ارز ثابتی را در زمان شروع تراکنش به خریدار تضمین می‌کند که برای اجرای موفقیت‌آمیز آن بدون هزینه اضافی کافی است. کانزوم قصد دارد در آینده نزدیک قابلیت پرداخت با رمزارزها را در فروشگاه های زنجیره‌ای خود معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *