Skip to main content
خرید دامنه با ارز دیجیتال چطور امکان پذیر است؟

چطور با ارز دیجیتال دامنه وب‌سایت بخریم؟

کریپتوکارنسی در حال تبدیل شدن به یک روش پرداخت برای طیف گسترده‌ای از تراکنش‌هاست. خرید دامنه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخلاف روش‌های پرداخت سنتی، پرداخت با ارز دیجیتال دارای امنیت، حریم خصوصی و سرعت بیشتری به هنگام خرید دامنه است. در این مقاله قصد داریم تا ریز و درشت خرید دامنه با ارز دیجیتال را به شما بیان کنیم. چه یک سرمایه‌گذاری با تجربه در حوزه رمزنگاری باشید و چه به تازگی در مورد این فناوری پرداخت نوآورانه اطلاعات کسب کرده‌اید، خرید دامنه با کریپتو گزینه‌ای است که ارزش بررسی و امتحان را دارد. آیا می‌دانید چگونه و از کجا می‌توان به خرید دامنه با این روش پرداخت؟

پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا همه‌چیز راجع به خرید دامنه با کریپتو را با شما در میان بگذاریم.

راه‌های خرید دامنه با ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال هر روز بیشتر از دیروز در زندگی ما ریشه می‌دوانند. هم‌اکنون می‌توان هر چیزی را با ارز دیجیتال خریداری کرد. این موضوع هم به خاطر این است که اکثر کسب‌وکارها ارزش ارزهای دیجیتال را درک کرده و کریپتو را به عنوان نوعی راه پرداخت قبول کرده‌اند. ارائه‌دهندگان خدمات وب مثل دامنه و هاست نیز به همین روش روی آورده‌اند و خدمات خود را در ازای رمزارز ارائه می‌دهند؛ اما چگونه خرید دامنه با کریپتو صورت می‌گیرد؟

راه های خرید دامنه با ارز دیجیتال چیست؟

زمانی‌که سخن از خرید دامنه با کریپتو به میان می‌آید، دو راه پیش روی شماست:

  • هزینه دامنه مستقیماً از طریق کیف‌پول شخصی پرداخت شود.
  • پرداخت از طریق درگاه مخصوص ارز دیجیتال انجام شود.

هر دو این راه‌ها می‌توانند در نهایت به خرید دامنه منجر شوند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که وقتی ارائه‌دهنده خدمات وب‌سایت مثل دامنه و هاست، از افراد درخواست واریز مستقیم ارز دیجیتال را دارد، خواه یا ناخواه، شکی در دل مشتریان جوانه می‌زند؛ آیا پس از پرداخت واقعاً محصول خود را دریافت خواهم کرد؟ این در حالی است که موقع استفاده از درگاه پرداخت، حس اطمینان و اعتمادی میان مشتری و کسب‌وکار ایجاد می‌شود. از این رو، توصیه می‌کنیم کلیه کسب‌وکارهایی که قصد فروش آنلاین با ارز دیجیتال را دارند، از درگاه پرداخت کریپتو استفاده کنند.

مزایای خرید دامنه با کریپتو چیست؟

خرید دامنه با ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد؛ ولی در زیر می‌خواهیم ۳ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را به شما بیان کنیم.

مزایای خرید دامنه با ارز دیجیتال چیست؟

اولویت دادن به حریم شخصی

شناسایی شرکت‌کنندگان در یک تراکنش رمزنگاری‌شده عملاً غیرممکن است. بنابراین، برای کسانی که حریم خصوصی در تراکنش برایشان مهم است، خرید یک دامنه با ارز دیجیتال می‌تواند به حفظ امنیت اطلاعات شخصی و عدم افشای هویت آن‌ها کمک کند.

پرداخت سریع

ارائه‌دهندگان خدمات دامنه و مشتریان آن‌ها در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. اگر شما هم جزو ارائه‌دهندگان هستید، باید به مشتریان خارجی خود نیز توجه کنید. در حالت عادی، برای این‌که یک مشتری خارجی بتواند از شما خرید کند، باید موانع زیادی را در زمینه پرداخت پشت سر بگذارد. تبدیل ارز و انتقال پول، دو مرحله پیچیده برای آن‌هاست که ممکن است روزها طول بکشد. درحالی‌که موقع خرید دامنه‌ای با بیت کوین یا هر رمزارز دیگری، خبری از تبدیل ارز و مراحل پیچیده انتقال پول نیست. از طرفی، تراکنش‌های رمزارزی معمولاً در چند دقیقه پردازش می‌شوند و پرداختی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرند.

بدون نیاز به حساب بانکی

از دیگر مزایای خرید با ارز دیجیتال و درگاه پرداخت رمزارزی، عدم نیاز به حساب بانکی است. در واقع، مشتریان ارائه‌دهنگان خدمات وب برای خرید از هر جای دنیا نیازی به حساب بانکی ندارند و می‌توانند با کیف‌پول دیجیتال خود نسبت به خرید اقدام کنند. در این صورت دیگر نیازی به ارائه اطلاعات بانکی نیست و به راحتی می‌توان دامنه دلخواه را به صورت ناشناس خریداری کرد.

چه وب‌سایت‌هایی در ازای خرید دامنه رمز ارز می‌پذیرند؟

وب‌سایت‌های مختلفی هستند که سرویس‌های دامنه، هاست و سرور خود را در ازای رمز ارز می‌فروشند. هرچند شمار آن‌ها کم است، اما روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در ادامه لیستی از وب‌سایت‌هایی را که به ارائه دامنه با رمزارز می‌پردازند، آورده‌ایم:

چه وب‌سایت‌هایی امکان خرید دامنه با ارز دیجیتال ارائه می‌دهند؟

Altus Host

این وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات وب در اروپاست که طیف وسیعی از خدمات وب شامل هاست و ثبت دامنه را در سراسر هلند، سوئد، سوئیس، بلغارستان و صربستان ارائه می‌دهد. این وب‌سایت توجه ویژه‌ای به مشتریان خارجی خود در سراسر جهان داشته و از این رو، امکان خرید دامنه با ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده است.‌ با استفاده از این روش، پرداخت‌ها مستقیماً از کیف‌پول دیجیتال شما انجام می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت با ارز فیات نیست. لازم به توضیح است کهAltus Host از حداقل ۱۰۰ کیف‌پول مختلف، کریپتو می‌پذیرد.

HOSTKEY

شرکت HOSTKEY از دیگر ارائه‌دهدنگان خدمات وب است که راه‌حل‌هایی برای فضای ابری خصوصی و مجموعه‌ای از سرورهای وب اختصاصی، از گزینه‌های سطح مبتدی گرفته تا سرورهای GPU با کارایی بالا را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این شرکت نیز مدتی پیش تصمیم گرفت که کسب‌وکار خود را با فناوری بلاکچین تلفیق کرده و پرداخت رمزارزی را ارائه دهد. بنابراین، برای خرید هاست با ارز دیجیتال یا خرید دامنه می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

Hostinger

هاستنیگر از قدیمی‌ترین شرکت‌هایی است که در این حوزه فعال بوده و قابلیت پرداخت با ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. این شرکت فعالیتش را از سال 2004 در فضای هاستینگ شروع کرده و حالا دارای ۲۹ میلیون مشتری در ۱۷۸ کشور جهان است. علاوه‌بر قدمت طولانی آن، ویژگی پرداخت رمزارزی از دیگر دلایلی است که باعث جلب توجه مشتریان به این شرکت شده است. با این ویژگی مشتریان می‌توانند از سراسر جهان نسبت به خرید خدمات گوناگون پرداخته و در ازای آن رمزارز بپردازند.

Gandi

گاندی شرکت خدماتی وب و ارائه‌دهنده دامنه، میزبانی وب، ایمیل و گواهینامه‌های SSL با بیش از ۲۰ سال فعالیت تجاری در ۳ قاره جهان است. این شرکت نیز همانند وب‌سایت‌های قبلی، روش‌های پرداخت مختلفی از جمله رمزارزی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند برای خرید دامنه با ارز دیجیتال به این وب‌سایت مراجعه کنند و با رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم به خرید بپردازند.

Namecheap

Namecheap یکی از ارائه‌دهندگان خدمات وب است که به ارزان بودن خدماتش شهرت دارد. عبارت «ارزان» حتی در اسم این شرکت نیز به چشم می‌خورد. از این رو، مشتریان زیادی دارد و بسیاری از افراد به خرید دامنه با ارز دیجیتال از این شرکت می‌پردازند.

کدام درگاه پرداخت ارز دیجیتال بهتر است؟

اگر به دنبال درگاه‌های پرداخت کریپتو خارجی هستید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. در خارج از کشور پرداخت با ارز دیجیتال یک مسئله عادی تلقی می‌شود. به همین خاطر هم درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال خارجی لیست بلندبالایی دارند. این درحالی است که در ایران پرداخت رمزارزی هنوز رواج زیادی پیدا نکرده، اما هر روز شاهد بیشتر شدن حجم کسب‌وکارهایی که به این فناوری روی می‌آورند، هستیم.

خرید دامنه با ارز دیجیتال : کدام درگاه پرداخت رمزارزی بهتر است؟

کسب‌وکارهای ایرانی هم از درگاه‌های پرداخت خارجی و هم ایرانی استفاده می‌کنند.‌ همان‌طور که گفتیم، گزینه‌های درگاه ارز دیجیتال خارجی زیادی هستند که هر کدام می‌توانند میان گزینه‌های انتخابی مشتریان قرار بگیرند و تقریباً شباهت‌های زیادی با هم دارند. Bitpay، Coinbase، Coingate، NowPayment و غیره از جمله درگاه‌های پرداخت کریپتو خارجی است.

در مقابل، فقط یک درگاه پرداخت‌ ارز دیجیتال ایرانی به نام بیت راه وجود دارد که در این زمینه فعالیت می‌کند. رسالت بیت راه رساندن کسب‌وکارهای داخلی را به سطح برابری با بیزینس‌های بین‌المللی و فراهم کردم بستر کسب درآمد دلاری است. این درگاه پرداخت تطابق بسیاری با قوانین حاکم بر کشور داشته و کسب‌وکارها را در مسیر درستی هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه درآمد دلاری کسب کنیم؟ ۵ روش موثر و کاربردی

هر یک از درگاه‌های پرداخت کریپتو خارجی و ایرانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ اما اگر می‌خواهید این دو را به طور کامل با هم مقایسه کرده و انتخاب بهتری داشته باشید، مقاله «درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؛ کدام بهتر است؟» را مطالعه کنید. در این مقاله به‌طور جامع به مقایسه این دو مورد پرداخته و مزایا و معایب هر یک را شرح داده‌ایم.

جمع‌بندی

هم‌اکنون می‌توان هر آن‌چیزی که به ذهنتان می‌رسد را با کریپتو بخرید؛ چرا که فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین به پذیرش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و در کنار ارزهای محلی، در ازای پرداخت کریپتو نیز محصولاتشان را می‌فروشند. دامنه و سایر خدمات وب نیز مستثنی نیستند. در حال حاضر می‌توان به خرید دامنه با ارز دیجیتال از وب‌سایت‌های مختلف پرداخت. همچنین، لیست وب‌سایت‌های خارجی که این روش را برای دریافت وجه در پیش گرفته‌اند، در این مطلب آورده شده است.

اگر شما هم می‌خواهید خدمات وب خود را در ازای بیت‌کوین یا سایر رمزارزها بفروشید و در واقع درآمد دلاری کسب کنید، می‌توانید از درگاه پرداخت کریپتو ایرانی یعنی بیت راه استفاده کنید. برای توسعه این درگاه در وب‌سایت خود، در بیت راه ثبت‌نام و درخواست دریافت درگاه را ایجاد کنید.

سوالات متداول

از کدام کیف‌پول‌ها می‌توان دامنه خرید؟

این موضوع به نوع درگاه پرداخت کریپتویی که با آن به خرید می‌پردازید، بستگی دارد. برخی از درگاه‌ها یا وب‌سایت‌ها فقط اجازه پرداخت با نوع خاصی از کیف‌پول را می‌دهند؛ اما تقریباً در اکثر وب‌سایت‌ها و درگاه‌ها محدودیتی وجود نداشته و می‌توان با هر کیف‌پولی اقدام به خرید کرد.

چه ارزهای دیجیتالی در پرداخت استفاده می‌شوند؟

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات وب، پرداخت‌های رمزنگاری را به صورت مستقیم یا از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال می‌پذیرند. معمولاً هر کسب‌وکاری برای پرداخت مستقیم، کوین‌های خاصی را قبول می‌کند؛ ولی اگر پرداخت به‌وسیله درگاه انجام شود، پاسخ این سوال بستگی به نوع درگاه دارد. برخی از درگاه‌ها فقط یک کوین مثل اتریوم را برای پرداخت می‌پذیرند؛ برخی دیگر ممکن است تا ۱۰۰ کوین را پشتیبانی کنند. با این حال، در اکثر مواقع کوین‌های مثل بیت‌کوین، تتر، اتریوم، لایت‌کوین، ریپل، ترون و غیره جزو مواردی هستند که می‌توان با آن‌ها پرداخت را انجام داد.

آیا می‌شود سایر خدمات وب را با رمزارز خرید؟

بله! سایر خدمات وب نظیر هاست، سرور، سرور مجازی و خدمات امنیتی (DDoS) را نیز می‌توان با ارز دیجیتال از وب‌سایت‌های معرفی شده خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *