Skip to main content
تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش های پرداختی

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چه تفاوتی با سایر روش‌های پرداختی دارد؟

همه ما در زندگی رومزه خود از طرق مختلفی اقدام به پرداخت وجه می‌کنیم. روش‌های معمول شامل پول نقد، کارت بانکی، همراه بانک، کارت هدیه، درگاه پرداخت اینترنتی و غیره می‌شود. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و در راستای حل مسئله پرداخت کاربران ارائه شده‌اند. اما زمانی‌که سخن از پرداخت وجه در سطح بین‌المللی به میان می‌آید، راه‌کارهای ذکرشده پیچیدگی‌های زیادی دارند و نمی‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. در چنین شرایطی درگاه پرداخت ارز دیجیتال گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. درگاه پرداخت ارز دیجیتال روش جدید در زمینه انجام پرداخت بوده و به تازگی در ایران هم رواج پیدا کرده است. با این درگاه امکان پرداخت با رمز ارز، برای افرادی که پول ریال را در اختیار ندارند، مهیا می‌شود. حالا سوال اینجاست که تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش‌های پرداختی چیست و چرا نسبت به آن‌ها برتری دارد؟

تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش‌های پرداختی

در ادامه به مقایسه درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش‌های پرداختی می‌پردازیم و پاسخ مناسبی برای سوال مطرح شده ارائه می‌دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پول نقد

پول نقد به عنوان رایج‌ترین راه‌کار پرداختی، چالش‌ها و دردسرهای خود را برای مسافران و توریست‌ها دارد. به‌عنوان‌مثال، یک توریست ورودی به کشور را تصور کنید. او برای این‌که بتواند کالا یا خدمتی را خریداری کند، باید در وهله اول ارز محلی خود را به ریال تبدیل کند. از طرفی، همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر ارزش پول ریال نسبت به سایر ارز‌ها بسیار کم است؛ به صورتی‌که برای نمونه یک عدد پول کاغذی یک دلاری معادل چندین پول کاغذی ریالی است. بنابراین، این توریست پس از تبادلات ارزی متوجه می‌شود حجم پول کاغذی که تحویل گرفته، خیلی زیاد است و نمی‌تواند آن را در کوچه و خیابان با خود حمل کند؛ چرا که احتمال گم شدن یا حتی سرقت وجود دارد.

تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با پول نقد

علاوه‌براین، درک پول نقد ریال به خاطر تعداد زیاد صفرهای آن و همچنین به کارگیری لفظ تومان به جای ریال برای گردشگران خارجی دشوار است. تقریباً می‌توان گفت که هیچ‌کس در میان مردم ایران مبلغ کالا یا خدمتی را به ریال بیان نمی‌کند. بنابراین، اغلب گردشگران سردرگم شده و نمی‌توانند درک کاملی از پول ریال به دست آورند.

درحالی‌که درگاه پرداخت ارز دیجیتال با حذف کلیه چالش‌های مطرح‌شده، انجام پرداخت را چه برای گردشگران و چه برای ایرانیان خارج از کشور آسان می‌کند. با این روش دیگر نیازی به حمل پول نقد نیست و به راحتی می‌توان از طریق آن عملیات تبدیل و پرداخت را به صورت هم‌زمان انجام داد.

دلار

بسیاری از توریست‌ها برای رهایی از دردسرهای مبادله ارز، ترجیح می‌دهند پرداختی‌های خود را با ارز دلار انجام دهند. در مقابل، اگر کسب و کارها این دلار را به‌عنوان وجه پرداختی دریافت کنند، مجبورند برای به‌کارگیری آن به ریال تبدیلش کنند که این کار نیز هزینه‌های ویژه خود را برای آن‌‌ها به همراه دارد. این درحالی است که این موضوعات در درگاه پرداخت ارز دیجیتال مطرح نیستند.

تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش های پرداختی

بیشتر بخوانید: مزایای درگاه پرداخت ارز دیجیتال

با درگاه پرداخت ارز دیجیتال، توریست‌ها می‌توانند بدون در اختیار داشتن دلار یا هر نوع ارز دیگری و تنها با رمز ارز، به طور مستقیم کالا یا خدمات موردنظرشان را خریداری کنند. از طرفی، کسب و کارها نیز وجه پرداختی را به صورت ریال دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه به صرافی برای تبدیل ارز نیست.

صرافی

در حالت معمول، گردشگران برای تبدیل ارز محلی خود به ریال باید به صرافی مراجعه کنند. صرافی‌ها برای این‌که تبادل درخواستی را انجام دهند، هزینه‌ای را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند؛ اما استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال نسبت به مزایایی که برای کاربران دارد اصولا کارمزدهای بسیار کمتری دارد و حتی در برخی تراکنش‌ها با توجه به شبکه و رمزارز کارمزدهای دریافت شده توسط شبکه بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است.

کارت هدیه

از دیگر راه‌کار‌های پرداختی، استفاده از کارت هدیه است. برخی از راهنمایان گردشگری، کارت هدیه‌ای را با مبلغ مشخص به توریست‌ها عرضه می‌کنند. با وجود این‌که کارت هدیه می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام پرداخت باشد، اما این روش نیز دارای معایبی است. به‌عنوان‌مثال، با این کارت فقط می‌توان نسبت به پرداخت مبلغ کالا یا خدمات اقدام کرد؛ به عبارت دیگر، نمی‌توان وجهی را از آن برداشت یا به آن واریز کرد. بنابراین، در صورتی‌که در پایان سفر مبلغی در کارت باقی مانده باشد، نمی‌توان آن را در قالب ارز دریافت کرد. همچنین، امکان شارژ مجدد کارت هدیه در صورت اتمام مبلغ موجود در آن وجود ندارد.

تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با کارت هدیه

اینجاست که تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با این روش نمایان می‌شود. درگاه پرداخت ارز دیجیتال نیاز توریست به کارت هدیه را از بین برده و او می‌تواند بدون محدودیت و تا مبلغ دلخواه، عملیات پرداختی خود را انجام دهد.

جمع بندی

برای این‌که بتوان به عنوان یک کسب و کار پیشرفت کرد و به تجارت جهانی وصل شد، باید بستر مناسبی را برای جذب توریست و ارائه خدمات به افراد مقیم خارج از کشور ایجاد کرد. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از گردشگران و ایرانیان مقیم خارج از کشور به‌خاطر عدم وجود امکانات کافی در زمینه پرداخت، نمی‌توانند کالا یا خدمات موردنظرشان را از ایران دریافت کنند؛ چرا که دسترسی آن‌ها به پول نقد ریال، کارت بانکی یا سایر روش‌های پرداختی داخلی سخت است. برای نمونه، یک فرد ایرانی ساکن خارج کشور را تصور کنید که قصد خرید هدیه برای عزیزانش در ایران را دارد؛ اما برای این کار باید مراحل پیچیده و زیادی را طی کند. در حالی‌که با ارائه یک بستر مناسب برای انجام پرداخت برای چنین اشخاصی می‌توان به راحتی هم رضایت آن‌ها را کسب کرد و هم تعداد مشتریان خود را افزایش داد.

ایجاد بستر مناسب ممکن است در ظاهر دشوار به نظر برسد، اما این‌طور نیست. با درگاه پرداخت ارز دیجیتال «بیت راه» می‌توان به‌طور کاملاً ساده به این خواسته جامه‌ی عمل پوشاند و انجام پرداخت را برای گردشگران و همه ایرانیان خارج از کشور تسهیل بخشید. بیت راه اولین درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی است که با تکیه بر فناوری‌های جدید روز، قابلیت پرداخت و دریافت وجه از طریق رمز ارز را به کاربران ارائه می‌دهد.

نظر شما راجع به درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ آیا با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، استفاده از درگاه رمز ارزی، برای شما مناسب است؟ نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *