Skip to main content
زن مارکت و درگاه پرداخت ارز دیجیتال

زِن مارکت، اولین توسعه‌دهنده درگاه پرداخت ارز دیجیتال در ژاپن

از زمانی که تکنولوژی در مرکز زندگی بشر قرار گرفت، همه‌چیز در حال حرکت به سمت مدرنیته شدن است. حتی روش‌های پرداختی نیز روز به روز تغییر می‌کنند و جای خود را به نوآوری دیگری می‌دهند؛ اما گاهی پذیرش روش‌های جدید، سخت و زمان‌بر است. برای مثال کسب‌و‌کاری را تصور کنید که سال‌هاست یک روش پرداخت سنتی را در پیش گرفته و به آن عادت دارد؛ درحالی‌که دیگر روش‌های سنتی طرفداران زیادی ندارند. چرا که روش‌های جدیدی مثل پرداخت با پول مجازی یا همان ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده و حتی باعث ایجاد درگاه پرداخت کریپتو شده‌اند. طبیعی است که مواجهه با این واقعیت برای چنین کسب‌وکاری سخت و نگران‌کننده باشد. زِن مارکت (ZenMarket) یکی از همین کسب‌وکارهایی است که چندی پیش با این تحول روبرو شد و سعی کرد با پذیرش درگاه پرداخت ارز دیجیتال در ژاپن خود را با شرایط جدید سازگاری دهد.

در این مطلب قصد داریم داستان رویایی فروشگاه آنلاین زِن مارکت با روش پرداخت جدید یعنی درگاه پرداخت ارز دیجیتال و نتیجه آن را تعریف کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رویارویی ZenMarket با درگاه پرداخت کریپتو

زِن مارکت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در ژاپن شناخته می‌شود. این فروشگاه مثل اکثر کسب‌وکارهای ژاپن، همیشه از روش پرداختی سنتی استفاده می‌کرده است. جالب است بدانید که در گذشته، کسب‌وکارهای کشور ژاپن مقاومت شدیدی در مقابل تکنولوژی‌های جدید پرداختی داشتند و نمی‌خواستند روتین همیشگی خود را به هم بزنند؛ به‌طوری که تا سال‌ها پس از روی کار آمدن کارت‌های بانکی، همچنان پول نقد را قبول داشتند و پرداخت با کارت‌های بانکی را به رسمیت نمی‌شناختند؛ اما پس از مدتی متوجه شدند که این کار به ضرر کسب‌وکارشان است و مشتریان بسیاری را به خاطر همین از دست می‌دهند. بنابراین، کم‌کم به فناوری‌های جدید روی آورند.

رویایی زن مارکت با درگاه پرداخت کریپتو

اکنون ژاپن به یکی از کشورهای پیشرو در پذیرش فناوری‌های جدید مالی تبدیل شده است. از جمله فناوری‌های جدید پولی، ارز دیجیتال در ژاپن بودند که رشد قابل توجهی‌ در ژاپن دارند. به‌طوری که دولت ژاپن ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداختی به رسمیت شناخته است. زِن مارکت در مواجهه با این جریان، متوجه شد که باید این روش پرداختی جدید را به سیستم مالی فروشگاه اضافه کرده و با این کار مزیت رقابتی جدیدی برای خود ایجاد کند. زِن مارکت برای انجام این کار، درگاه پرداخت کریپتو CoinGate را در وب‌سایت خود توسعه داد. CoinGate درگاه ارز دیجیتال خارجی است که امکان پرداخت با رمز ارز را برای مشتریان کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

تاثیر درگاه پرداخت کریپتو بر کسب‌وکار زِن مارکت

در ابتدا زِن مارکت نگران تاثیرات منفی استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال بود؛ ولی پس از مدت کوتاهی با استقبال مشتریان، شاهد اثرات مثبت چشم‌گیری شد که در زیر دو مورد از مهم‌ترین مزایای درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای این فروشگاه را بیان می‌کنیم.

افزایش ۲۶۴+ درصدی آمار فروش

بزرگ‌ترین مزیت درگاه پرداخت کریپتو برای زِن مارکت، افزایش فروش آن بود. تراکنش‌های رمزارزی این فروشگاه پس از معرفی درگاه پرداخت ارز دیجیتالش، بیش از سه برابر شد.

افزایش فروش زن مارکت با درگاه پرداخت رمز ارز

این کار منجر به افزایش تعداد کاربران فروشگاه و افزایش فروش خیره‌کننده ۲۶۴+ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده بود.

افزایش آگاهی از برند

وقتی زِن مارکت شروع به تبلیغ خود به عنوان دوست‌دار ارز دیجیتال در ژاپن کرد، توجه رسانه‌ها به آن جلب شد. این کار باعث شد تا رسانه‌ها در وبلاگ‌های خود مقاله‌های بسیاری با عناوینی مثل نحوه استفاده از بیت کوین در ژاپن منتشر کنند. همین موضوع منجر به جذب هزاران بازدیدکننده و مشتری به سمت فروشگاه زِن مارکت شد.

در حقیقت، زِن مارکت مخاطبان جهانی جدیدی را به خود جذب کرد که سبب افزایش ترافیک، پوشش رسانه‌ای و مهم‌تر از همه افزایش قابل‌توجه آمار فروش آن شد.

جمع‌بندی

در عصری که هر روز شاهد تحولات و ظهور تکنولوژی‌های جدید هستیم، سازگار شدن با آن کار آسانی نیست. با این حال، این فناوری‌ها، لازمه رسیدن ما به موفقیت هستند و باید بتوان با آن‌ها سازگاری پیدا کرد. زِن مارکت، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ژاپن، توانست خود را با شرایط جدید وفق داده و فناوری جدیدی با نام درگاه پرداخت ارز دیجیتال را در کسب‌وکارش توسعه دهد. در حقیقت، این فروشگاه جزو اولین کسب‌وکارهایی است که درگاه پرداخت کریپتو را از طریق وب‌سایت خود در اختیار مشتریان علاقه‌مند به رمز ارز قرار داده است. از این رو توانست مشتریان فعال زیادی را به دست آورد.

آیا شما نیز تجربه استفاده از درگاه پرداخت کریپتو را داشته‌اید؟ این نوع درگاه چه تاثیراتی روی پیشرفت کسب‌وکارتان داشته است؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *