Skip to main content
ورود به بازار بین الملل

توسعه کسب و کار با ورود به بازار بین الملل

کسب و کارها برای پیشرفت در سطح بین‌الملل، نیازمند وجود بسترهای مناسب در جهت اتصال به دنیای کسب و کار جهانی هستند. در واقع هیچ کسب و کاری با محدود کردن خود به فضای کاری موجود در داخل کشور نمی‌تواند در سطح جهانی شناخته شده و پیشرفت کند. بنابراین، امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ سعی می‌کنند با ورود به بازار بین الملل و جذب مشتریان بیشتر، هم اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند و هم درآمدشان را افزایش دهند. در ادامه به دو سوال مهم پاسخ می دهیم:
الف) مزیت ها و استراتژی ورود به بازار بین الملل برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟
ب) با وجود تحریم های سخت گیرانه و عدم وجود بستر های مناسب پرداخت چگونه می‌توان به تجارت جهانی وصل شد؟
تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را با شما در میان بگذاریم.

حد نهایی بازار خود را گسترش دهید

هر کسب و کاری برای موفقیت در تجارت، باید استراتژی منحصربه‌فردی را در پیش بگیرد. چرا که کسب و کارها با چالش‌های متنوعی طرف هستند و نمی‌توان برای همه آن‌ها نسخه یکسانی پیچید. ولی در این میان نکته قابل‌توجهی وجود دارد و آن فصل مشترکی است که در بسیاری از استراتژی‌ها به چشم می‌خورد. این فصل مشترک، افزایش حد نهایی بازار است. حد نهایی بازار به میزان کل تقاضای موجود در بازاری خاص اطلاق می‌شود که رقبای موجود در این بازار با یکدیگر مشغول به مرتفع کردن این حجم از تقاضا هستند. در کشورهایی چون ایران به دلیل بسته بودن مرزها و وجود رقبا اصولاً بازارها شرایط اشباع را تجربه می‌کنند؛ یعنی میزان کل عرضه بیش از تقاضای موجود در بازار است که این موضوع خود شرایط رقابت را برای بیزینس‌های فعال در آن صنعت خاص را پیچیده می‌سازد.
حال کسب و کاری را متصور شوید که علاوه بر پاسخ دادن تقاضای موجود در بازار فعلی، به یک بازار جدید نیز دست پیدا می‌کند. این همان شرایط ایده‌آلی‌ست که بیشتر کسب و کارهای رو به رشد به دنبال آن هستند. این بازار می‌تواند بخشی از یک بازار داخلی (اغلب بازارهای داخلی توسط دیگر رقبا کشف شده‌اند و این مورد کمتر رخ می‌دهد) باشد که دست نخورده مانده است یا می تواند یک بازار جهانی و فرامرزی باشد.

استراتژی ورود به بازار بین الملل

به عبارت دیگر، شما می‌توانید برای سهم بیشتری از بازار خود، به زمین بازی جدیدی وارد شوید؛ فضای کاری که در آن رقابت کم و بستر برای پیشرفت سریع کسب و کار مهیاست. این کار در حقیقت یکی از انواع استراتژی بازاریابی است که به آن اقیانوس آبی نیز می‌گویند. در اقیانوس آبی، کسب و کارها به جای رقابت و تمرکز روی مشتریان فعلی، بر روی فضاهای کاری دست‌نخورده و جذب مشتریان جدید تمرکز می‌کنند؛ به این ترتیب کسب و کار ها در مرحله رشد قرار می‌گیرند.

مزیت نهان دیگری که در این استراتژی ورود به بازار بین الملل وجود دارد، افزایش تدریجی سطح کیفی خدمات و محصولات است، بدین معنی که یک بیزینس برای رشد در یک بازار بین‌المللی مجبور است به صورت تدریجی با فهمیدن نیاز مشتری بین‌المللی، کیفیت خود را افزایش داده تا در بازار جدید توفیق یابد. این امر در میان مدت، کسب و کار را به پیشرفت تدریجی مجبور می کند.

ورود به بازار بین الملل با درگاه پرداخت ارز دیجیتال

حالا که مزیت های ورود به تجارت جهانی را دریافتیم، نوبت آن است که به چگونگی انجام آن بپردازیم. همان‌طور که پیش از این گفتیم، نمی‌توان یک روش واحدی را برای همه‌ی کسب و کارها جهت ورود به بازار بین الملل مطرح کرد. هر کسب و کاری برای این‌که بتواند با موفقیت در بازار بین‌الملل حاضر شود، باید جوانب مختلفی را سنجیده و براساس آن‌ها روش مناسبی را انتخاب کند. ولی یکی از راه‌های مناسب و سریع برای این کار استفاده از «درگاه پرداخت ارز دیجیتال» است.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال؛ بهترین راه برای ورود به بازار بین الملل

در حقیقت، درگاه پرداخت ارز دیجیتال بستر مناسبی را برای ورود کسب و کارها به بازار بین‌الملل فراهم کرده و راه را برای دریافت درآمد دلاری باز می‌کند. این نوع درگاه شبیه سایر درگاه‌های پرداخت اینترنتی است؛ با این تفاوت که قابلیت جدیدی را با عنوان «پرداخت با رمز ارز» برای مشتریان کسب و کارها ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، مشتریان می‌توانند به جای پرداخت با پول ریال، پرداخت‌های خود را با رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین، تتر، ریپل، ترون انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش‌های پرداختی

این ویژگی در کسب و کار باعث می‌شود تا سیل مشتریان مقیم خارج از کشور و گردشگرانی که خواهان خرید کالا یا خدمات از شما هستند، به سمتتان سرازیر شود؛ چرا که اکثر آن‌ها امکان پرداخت ریالی را نداشته یا برای انجام آن باید مراحل پیچیده‌ای را طی کنند. ازاین‌رو، با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال نه‌تنها می‌توانید روند پرداخت را برای کلیه مشتریان خود آسان کنید، بلکه فرصت کسب درآمد دلاری را هم برای خودتان فراهم آورید.

جمع‌بندی

اگر به کسب و کارهای موفق جهانی توجه کنید، می‌بینید اکثر آن‌ها علاوه ‌بر این‌که امکان خرید با ارز فیات (پول رسمی کشورها) را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند، قابلیت پرداخت هزینه با رمز ارز را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، کانزوم (konzum)، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در کرواسی، امکان خرید با رمز ارز را برای مشتریان خود فراهم کرده است که می‌توانید جزئیات این موضوع را در مطلب «استفاده از ریپل XRP برای پرداخت در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کرواسی» مطالعه کنید. در واقع، این فروشگاه با این کار به دنیای تجارت جهانی وارد شده و با افزایش حد نهایی بازار، توجه مشتریان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و در سطح بین‌المللی نام و نشانی را برای خود رقم بزند. اما آن‌ها چگونه قابلیت پرداخت با رمز ارز را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند؟

اکثر آن‌ها از ابزار جدیدی به نام درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای ورود به بازار بین الملل استفاده می‌کنند و امکان پرداخت با رمز ارزهایی مثل بیت کوین را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. شاید تصور کنید که این ویژگی فقط مختص کسب و کارهای بزرگ خارجی است؛ اما این تصور اشتباه است. کسب و کارهای ایرانی نیز می‌توانند با درگاه پرداخت ارز دیجیتال «بیت راه» از این قابلیت بهره‌مند شوند و مشتریان زیادی را به خود جذب کنند. برای نمونه، فلایتیو یکی از پذیرنده‌های درگاه پرداخت ارز دیجیتال و دستگاه پوز بیت راه در ایران است که می‌توانید جزئیات آن را اینجا مطالعه کنید. در حقیقت، بیت راه اولین درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی است که با آسان سازی روند دریافت وجه، به کمک کسب و کارهای داخلی آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا تهیه درگاه پرداخت ارز دیجیتال، به وب‌سایت بیت راه مراجعه و مطلب «بیت راه، دروازه ورود به تجارت جهانی» را بخوانید.

به نظر شما راه دیگری، به جز درگاه پرداخت ارز دیجیتال، برای ورود به تجارت جهانی وجود دارد؟ نظرات و تجربه‌های خود را با ما در میان گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *