Skip to main content
روش های جذب مشتری برای سایت چیست؟

۷ تا از بهترین روش های جذب مشتری برای سایت

توسعه وب‌سایت و افزایش فروش آنلاین می‌تواند چالش‌های زیادی را برای هر کسب‌وکاری، به‌خصوص در مراحل اولیه، به همراه داشته باشد. ممکن است شما محصول منحصربه‌فردی را در وب‌سایت خود عرضه کنید ولی نرخ‌های تعامل آن بسیار کمتر از حدانتظارتان باشند. این موضوع در اغلب مواقع، به‌خاطر عدم استفاده از روش‌های درست برای جذب مشتری اتفاق می‌افتد. بنابراین، لازم است که هر کسب‌وکاری پیش از ارائه محصولات، روش های جذب مشتری برای سایت را بشناسد و مناسب‌ترین آن‌ها را در وب‌سایت خود به کار گیرد. اما بهترین روش‌های جذب مشتری چیست؟ چگونه می‌توان توجه مشتریان جدید را جلب و آن‌ها را حفظ کرد؟

ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های ساده و اساسی برای جذب و حفظ مشتری را به شما ارائه دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش های جذب مشتری برای سایت کدام‌اند؟

مشتری، موجودیت یک کسب‌‌وکار را تعریف می‌کند. در حقیقت، هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون مشتری به کار خود ادامه دهد و باید به دنبال جذب مشتری و افزایش فروش باشد؛ ولی جذب مشتری کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. شما باید بتوانید ابتدا مشتریان را جذب و سپس آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید؛ اما جای نگرانی نیست. ما برای این منظور، ۷ تا از کاربردی‌ترین روش های جذب مشتری برای سایت را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

۱) انتشار مطالب کاربرپسند در وبلاگ

اهمیت فوق‌العاده وبلاگ در وب‌سایت قابل انکار نیست. در واقع، هیچ وب‌سایت موفقی را نمی‌توانید پیدا کنید که فاقد وبلاگ باشد؛ چرا که به کمک وبلاگ می‌توان تعامل میان کاربران و بیزینس را افزایش داد و در پی آن شمار مشتریان را بیشتر کرد. البته این در صورتی است که مطالب منتشرشده در وبلاگ باکیفیت و کاربرپسند باشند.

روش های جذب مشتری برای سایت : وبلاگ

در رابطه با وبلاگ، آمار جالبی منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهد وب‌سایت‌هایی که وبلاگ فعالی دارند، تعداد لینک‌های دریافت‌شده آن تا ۹۷٪ افزایش پیدا می‌کند. همچنین بازدید از وب‌سایت‌هایی که دارای وبلاگ هستند، ۵۵% بیشتر از وب‌سایت‌هایی است که وبلاگ ندارند. بنابراین، توصیه می‌کنیم جهت جذب مشتری به وب‌سایت حتماً وبلاگ فعال و پرمحتوایی داشته باشید.

۲) بهبود UI/UX سایت

یکی دیگر از روش های جذب مشتری برای سایت، بهبود UI و UX آن است. در واقع، این روش باعث می‌شود تا کاربرانی که از طرق مختلف وارد وب‌سایت شما شده‌اند، در وب‌سایت بمانند و به مشتری شما تبدیل شوند.

روش های جذب مشتری برای سایت : بهبود ui/ux

طراحی وب‌سایت شما باید همانند یک تور برای کاربر عمل کند و کاربر را به بخش‌های مهم وب‌سایت هدایت کند. این کار با بهبود UI/UX امکان‌پذیر است. بنابراین، حتماً پیش از جذب مشتری، تمرکز ویژه‌ای روی طراحی کاربری سایت داشته باشید تا با این کار آن‌ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

۳) توجه به SEO سایت

تا زمانی‌که توجهی به SEO وب‌سایت خود نداشته باشید، هرچه محتوای باکیفیت برای جذب مشتری هم منتشر کنید، دیده نخواهید شد. در واقع، این SEO هست که باعث دیده شدن محتوای شما در موتورهای جستجو می‌شود. SEO با بهینه‌سازی محتوا برای یافتن آسان آن توسط مشتری، تلاش‌های معنی‌دار بازایابی محتوا را به ثمر می‌رساند. منظور از بهینه‌سازی محتوا تبدیل آن به محتوایی است که توسط موتورهای جستجو قابل خواندن و رمزگشایی باشد.

روش های جذب مشتری برای سایت : توجه به SEO

با انجام کارهای زیر می‌توانید در جهت بهبود SEO وب‌سایت خود اقدام کنید:

  • افزودن کلیدواژه به مطلب
  • افزودن متن جایگزین به تصاویر
  • آپلود متن فایل‌های صوتی و تصویری
  • ایجاد پیوند داخلی در سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

۴) استفاده از جدیدترین فناوری‌ها

در عصر امروز، هر لحظه ابزار جدیدی ایجاد و در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. شما برای این‌که بتوانید مشتریانتان را افزایش دهید، باید خود را به‌روز نگه دارید و این فناوری‌ها را در کسب‌وکار خود به کار بگیرید.

روش های جذب مشتری برای سایت : استفاده از درگاه پرداخت کریپتو

برای مثال، در حال حاضر درگاه پرداخت کریپتو یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی است که در اکثر وب‌سایت‌های بزرگ جهانی به کار گرفته می‌شود. با این درگاه می‌توان هزینه کالا یا خدمات را با رمزارز پرداخت کرد. این فناوری برای جذب مشتریان خارجی فوق‌العاده‌ست؛ چرا که حالا هم آن‌ها می‌توانند محصول کسب‌وکار شما را خریداری کنند و هم شما می‌توانید درآمدتان را به صورت ارزی دریافت کنید. در حقیقت، با این کار شما وارد بازار بین المللی می‌شوید و کسب و کار خود را توسعه می‌دهید. در مقاله «توسعه کسب و کار با ورود به بازار بین الملل» بیشتر راجع به این موضوع بخوانید.

ابزارها و فناوری‌های جدید دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و مناسب‌ترین گزینه‌ها را در وب‌سایت خود به مشتریان ارائه دهید.

۵) تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند از دیگر روش های جذب مشتری برای سایت است. اگر به دنبال جذب مشتری و افزایش فروش اینترنتی هستید، باید در زمان و مکان درست به تبلیغات هدفمند و کارآمد بپردازید. حالا این موضوع که زمان و مکان درست تبلیغات کی و کجاست، به مخاطبان شما بستگی دارد. شما پیش از شروع باید مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید و اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها به دست آورید. برای مثال، کجا زندگی می‌کنند و چند ساله هستند؟ در چه کانال‌هایی فعالند؟ به چه چیزی علاقه دارند و از چه چیزهایی بیزارند؟ مشکلاتشان چیست و محصول یا خدمت شما چگونه می‌تواند در راستای حل مشکل حرکت کند؟

روش های جذب مشتری برای سایت : تبلیغات

زمانی که به این سوالات پاسخ دادید، می‌توانید تبلیغات خود را شروع کنید. تبلیغ شما می‌تواند یک ایمیل اختصاصی، یک پست در شبکه‌های اجتماعی، نصب بیلبورد، حضور در رویدادهای مرتبط، برنامه‌ریزی و اجرای کمپین تبلیغاتی و غیره باشد. بسته به مخاطب و نیاز کسب‌وکارتان تبلیغات هدفمندی انجام دهید و از این طریق مشتریان بیشتری را با خود همراه کنید.

۶) حضور در شبکه‌های اجتماعی

اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشید، بازار بزرگی را از دست خواهید داد؛ بازاری که به احتمال زیاد رقبای شما برای جذب مشتری از آن استفاده می‌کنند. از طرفی، کاربران زیادی نیز در این بازار حضور دارند که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مشتریان شما را دارند. جالب است بدانید که کاربران اینترنت در سال ۲۰۱۲ به‌طور میانگین دارای ۳ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی بودند و اکنون میانگین آن به ۷ حساب کاربری رسیده است. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که روز به روز حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا این بستر به محل مناسبی برای جذب مشتری تبدیل شود.

روش های جذب مشتری برای سایت : حضور در سوشال مدیا

با تمام این اوصاف، توصیه می‌کنیم همواره در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید. همچنین به گروه‌ها و بحث‌هایی که مربوط به صنعت شماست، بپیوندید و کامنت‌های مفیدی را زیر پست‌های مختلف ارائه دهید.

۷) ارائه تخفیف یا هدیه

هدیه یا تخفیف در هزینه‌ها همیشه برای کاربران جذاب بوده است. خرید با تخفیف یا دریافت هدیه، علاوه‌بر این‌که باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، حسی شبیه برنده شدن در قرعه‌کشی را به کاربران القا می‌کند.

روش های جذب مشتری برای سایت : ارائه تخفیف یا هدیه

انتقال چنین حسی به کاربر باعث می‌شود تا نه‌تنها خودش مشتری شما باقی بماند، بلکه دوست و آشناهای خود را نیز به خرید از شما تشویق کند. این کار جزو بهترین روش های جذب مشتری برای سایت است؛ زیرا زمانی‌که یک پیشنهاد از سمت فردی آشنا و قابل‌اعتماد ارائه می‌شود، افراد تمایل بیشتری به خرید از خود نشان می‌دهند.

جمع‌بندی

هر سایتی برای توسعه نیازمند مشتریان جدید است. برای این‌که بتوانید این مشتریان را به دست آورید، باید روش‌های مختلفی را در پیش بگیرید. ما در این مطلب ۷ تا از کاربردی‌ترین روش های جذب مشتری برای سایت را به شما معرفی کردیم که می‌توانید به کمک آن‌ها مشتریان بالقوه‌ای را به سمت وب‌سایت و محصولاتتان هدایت کنید. حتی پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر، چندین روش را با هم ادغام کنید و با نهایت قدرت به سمت بازارها و مخاطبین جدید خود حرکت کنید.

به نظر شما کدام‌ یک از این روش‌ها کارآمدتر است؟ آیا روش دیگری برای جذب مشتری می‌شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *