Skip to main content
چطور کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟ 5 روش موثر و کاربردی

چگونه درآمد دلاری کسب کنیم؟ ۵ روش موثر و کاربردی

کسب درآمد به دلار در ایران موضوعی است که این روزها ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده؛ چرا که تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی، فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای را بر مردم وارد کرده است. از طرفی، ارزش ریال روز به روز کمتر می‌شود و نمی‌توان فقط به درآمدهای ریالی بسنده کرد. اینجاست که گزینه دریافت درآمد به دلار برجسته می‌شود و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند؛ اما چگونه می‌توانیم به کسب درآمد دلاری در ایران بپردازیم؟ چه چالش‌هایی در این مسیر پیش روی ماست و چطور می‌توان آن‌ها را از میان برداشت؟

در این مطلب قصد داریم صفر تا صد کسب درآمد به دلار را در ایران برای شما بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

فکر کردن به درآمد دلاری به خودی خود هیجان‌انگیز است؛ چه برسد به این‌که خودمان بتوانیم به این درآمد دلاری دست پیدا کنیم. شاید در ابتدای مسیر این کار سخت یا حتی غیرممکن به نظر برسد؛ ولی اینطور نیست. فقط کافی است اراده کنید و قدم در این راه بگذارید. پس از آن، می‌بینید که چراغ‌های سبز مابقی مسیر به سرعت روشن می‌شوند و شما را به سمت هدف هدایت می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که کدام راه را برای دستیابی به درآمد دلاری در پیش می‌گیرید. راه‌های گوناگونی برای این کار وجود دارند که در ادامه آن‌ها را به‌طور کامل به شما شرح می‌دهیم.‌

کسب درآمد دلاری از آمازون

دستیابی به درآمد دلاری از آمازون سخت هست ولی غیرممکن نیست. متاسفانه، به خاطر تحریم‌های موجود علیه کشور ما، ایرانیان داخل کشور نمی‌توانند خودشان به عنوان فروشنده در آمازون ثبت‌نام کنند. بنابراین، شما برای این کار یا باید از دوست و آشناهای خود که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، درخواست کنید که با اطلاعات خودشان ثبت‌نام را انجام دهند؛ یا از شرکت‌های واسط که این کار را انجام می‌دهند، بخواهید که اکانت تایید شده آمازون را برای شما ایجاد کنند.

کسب درآمد دلاری از آمازون

پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید محصولات خود را به سراسر دنیا بفروشید. فقط باید توجه داشته باشید که برای فروش از طریق آمازون، ابتدا باید محصول موردنظر را به ایجاد‌کننده اکانت ارسال کنید؛ سپس این شخص محصول شما را جهت ارسال به گیرنده، به آمازون بفرستد.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

یوتیوب یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌ها در زمینه کسب درآمد به دلار در ایران و جهان است. اگر در هر زمینه‌ای به کار ساخت ویدیو مشغول هستید، یوتیوب بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن ویدیوها و کسب درآمد از آن‌هاست.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

این پلتفرم به ازای بازدیدهایی که از ویدیو شما صورت می‌گیرد و همچنین تبلیغاتی که در میان ویدیو پخش می‌شود، مبلغی را به حساب بانکی شما واریز می‌کند؛ اما متاسفانه باز هم به خاطر تحریم، امکان واریز پول به حساب‌های بانکی ایرانی وجود ندارد. از این رو، یا باید به یکی از دوست و آشناهای خود در خارج از کشور متوسل شوید و از آن‌ها اطلاعات حساب بانکی بخواهید یا خودتان در یکی از کشورهای همسایه حساب بانکی ایجاد کنید و اطلاعات آن را وارد کنید.

دریافت درآمد دلاری با تریدینگ

بحث ترید (Trade) این روزها بسیار داغ است. افراد بسیاری سعی می‌کنند در این شرایط سخت اقتصادی، با ترید کردن در بازارهای مالی بین‌المللی به درآمد دلاری دست پیدا کنند.

کسب درآمد دلاری از تریدینگ

بدیهی است که این کار نیازمند دانش و تجربه بالایی است. بنابراین، پیش از شروع باید به طور کامل با انواع بازارهای مالی آشنا شده و توانایی تحلیل تکنیکال، کار با الگوریتم‌ها، پیش‌بینی شرایط مالی آینده و … را کسب کنید. سپس می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازار بپردازید.

کسب درآمد به دلار از وب‌سایت‌های فریلنسری

اگر مهارتی دارید که می‌توانید آن را به صورت فریلنسری ارائه دهید، حتماً سری به سایت‌های فریلنسری بزنید. کارهایی مثل طراحی گرافیک، تولید محتوا، برنامه‌نویسی، ساخت ویدیو و غیره از جمله مواردی هستند که می‌توان به صورت فریلنسری آن‌ها را انجام داد.

کسب درآمد به دلار از وب‌سایت‌های فریلنسری

در سایت‌های مربوطه مثل freelancer یا Upwork می‌توانید به دنبال آگهی‌های همسو با مهارت خود باشید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای انجام انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که کسب درآمد دلاری در ایران از طریق سایت‌های فریلنسری خارجی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. برای مثال، در حال حاضر امکان ایجاد حساب برای ایرانیان داخل کشور وجود ندارد. از این رو، لازم است که برای فعالیت در چنین سایت‌هایی از اشخاصی که خارج از کشور حضور دارند، بخواهید که به جای شما در آن‌ها ثبت‌نام کنند.

درآمد دلاری از طریق وب‌سایت شخصی

وب‌سایت ایرانی و درآمد دلاری؟ بله! درست شنیدید. در وب‌سایت‌های ایرانی نیز می‌توان درآمد دلاری کسب کرد. چه صاحب کسب‌وکار باشید و چه فریلنسر، می‌توانید از طریق وب‌سایت هم درآمد ریالی و هم درآمد دلاری داشته باشید. فقط برای این کار باید از درگاه پرداخت مناسبی استفاده کنید.

کسب درآمد دلاری از وب‌سایت شخصی

همان‌طور که می‌دانید، امکان کسب درآمد به دلار در ایران با درگاه‌های بانکی میسر نیست. پس باید به سراغ درگاه‌های پرداخت جدید و به‌روز رفت. درگاه پرداخت ارز دیجیتال بیت راه یکی از گزینه‌های مناسب برای این منظور است. در واقع، با این نوع درگاه شما در ازای فروش هر محصول یا خدمتی رمز ارز دریافت می‌کنید. سپس تصمیم بر عهده شماست که آن را فورا به ریال تبدیل کرده یا به صورت رمزارز برداشت کنید.

چطور درآمد دلاری را نقد کنیم؟

همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، اگر قصد دارید از کانال‌هایی مثل یوتیوب، آمازون، وب‌سایت‌های فریلنسری یا ترید کردن به کسب درآمد دلاری در ایران بپردازید، باید از اشخاص مقیم خارج کشور یا سایت‌های داخلی جهت ثبت‌نام کمک بگیرید؛ چرا که وب‌سایت‌های ذکر شده در فوق، به ایرانیان داخل کشور خدمات ارائه نمی‌دهند و اگر اثری از ایران در میان اطلاعات وارد شده وجود داشته باشد، اجازه ثبت‌نام نخواهید داشت. با این اوصاف، شماره کارتی که باید ارائه دهید نیز نباید مختص ایران باشد. پس چه‌کار باید کرد؟ چطور درآمد دلاری خود را نقد کنیم؟

کسب درآمد دلاری و نقد کردن درآمد دلاری

در چنین شرایطی دو حالت به وجود می‌آید:

  • از دوست یا آشنایی که به جای شما در این وب‌سایت‌ها ثبت‌نام کرده، بخواهید که شماره حساب خود را در بخش مربوطه وارد کند. در این صورت، درآمد شما به شماره کارت او واریز می‌شود. سپس این شخص می‌تواند آن را از راه‌های مختلف مثل صرافی‌های آنلاین به دست شما برساند.
  • وب‌سایت‌هایی داخلی هستند که این کار را بر عهده گرفته و هم مراحل ثبت‌نام و هم کار واریز را برای شما انجام می‌دهند.

اما هر کدام از این روش‌ها چالش‌ها و ریسک‌های خود را دارند. در حالی‌که اگر با وب‌سایت شخصی خود به کسب درآمد دلاری بپردازید، با چالش‌های کمتری مواجه خواهید بود. چرا که می‌توانید از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی و ارز دیجیتال برای دریافت مستقیم و بدون واسطه‌ی درآمد خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم چگونگی کسب درآمد به دلار در ایران را به طور کامل بیان کنیم. اگر قصد ورود به تجارت بین‌المللی و دریافت درآمد دلاری را دارید، لازم است که حداقل یکی از روش‌های ذکر شده در فوق را انتخاب و کار را شروع کنید.‌ شاید کمی طول بکشد تا به نتیجه دل‌خواه برسید؛ اما دل‌سرد نشوید. کسانی هستند که با صبر از همین راه‌ها توانستند به بیشترین درآمد ممکن در سال برسند. امیدواریم شما نیز با استفاده از روش‌های موجود به نتیجه موردنظر خود دست یابید.

آیا راه دیگری برای کسب درآمد دلاری در ایران می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم تا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک گذارید.

سوالات متداول

آیا کسب درآمد دلاری در ایران امکان‌پذیر است؟

بله! با این که ممکن است کمی مسیر پرپیچ‌وخمی داشته باشد، ولی کاملاً قابل دستیابی است. فقط لازم است تا مناسب‌ترین روش را نسبت به خدمت یا کالایی که ارائه می‌دهید، انتخاب کنید.

راحت‌ترین روش کسب درآمد به دلار چیست؟

حقیقت این است که نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد؛ اما طبق تجربه افرادی که درآمد دلاری به دست می‌آورند، کسب این درآمد از طریق وب‌سایت‌های فریلنسری و وب‌سایت شخصی نسبتاً راحت‌تر است.

درآمد کسب‌شده مستقیماً به حساب خودمان واریز می‌شود؟

اگر بخواهید از وب‌سایت‌های خارجی به درآمد دلاری برسید، این امکان وجود ندارد؛ اما اگر از وب‌سایت شخصی خود برای این منظور استفاده کنید، می‌توانید با درگاه پرداخت ارز دیجیتال درآمدتان را مستقیماً دریافت کنید.

2 دیدگاه برای “چگونه درآمد دلاری کسب کنیم؟ ۵ روش موثر و کاربردی”

  1. آیا درگاه پرداخت دلاری هم دارید؟

    1. عارفه رهبری گفت:

      سلام دوست عزیز
      امکان پرداخت با دلار در بیت راه وجود ندارد و فقط میتوان با ارز دیجیتال پرداخت کرد.
      اما این امکان هست که مبالغ موجود در وبسایت شما به صورت دلاری باشد. در این صورت، بیت راه به طور خودکار معادل مبلغ دلاری را به ارز دیجیتال نمایش داده و پرداخت با رمزارز انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *