Skip to main content
فروش محصول به خارج از کشور با جدیدترین روش

چگونه محصولات و خدمات خود را به افراد مقیم خارج از کشور بفروشیم؟

در این روزهایی که نمودار ارزش ریال با شیب تندی به سمت پایین حرکت می‌کند، دریافت درآمد دلاری می‌تواند گزینه ایده‌آل و وسوسه‌انگیزی برای کسب‌و‌کارها باشد. از طرفی، اینترنت حتی در زندگی روزمره مردم رخنه کرده و دریافت چنین درآمدی را برای همه افراد آسان کرده است. برای مثال، فروش محصول به خارج از کشور به‌صورت اینترنتی یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری است. البته برای این کار باید راه و چاه آن را شناخت و به‌درستی عمل کرد؛ چرا که روش‌های گوناگونی برای این کار وجود دارد و باید روشی را انتخاب کرد که به ضرر و زیان مالی ختم نشود. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل نحوه فروش اینترنتی به خارج از کشور و کسب درآمد دلاری را به شما ارائه دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونگی فروش محصول به خارج از کشور

هر کسب‌و‌کاری که محصول یا خدمتی را در ایران ارائه می‌دهد، می‌تواند آن را در خارج از کشور نیز به فروش رساند. مهم نیست محصول کسب‌وکارتان چیست؛ گردن‌بند دست‌ساز، خدمات تور گردشگری طراحی وب‌سایت، ارائه خدمات نرم‌افزاری یا حتی دوره آموزشی خود را می‌توانید در سطح بین‌المللی بفروشید و مبلغ آن را به‌صورت دلاری دریافت کنید؛ اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟با فرض این‌که مشتری موردنظر را جذب کرده و محصولتان را به او فروخته‌اید، حالا چگونه می‌توانید مبلغ آن را دریافت کنید؟ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به‌خاطر تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی، هیچ دسترسی به روش‌های رایج برای دریافت درآمد دلاری نداریم. با تمام این اوصاف، بهترین روش برای فروش محصول به خارج از کشور چیست؟

فروش محصول به خارج از کشور چگونه امکان پذیر است؟

در ادامه، به چگونگی فروش اینترنتی به خارج از کشور پرداخته و به‌تمامی این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

استفاده از یک پلتفرم قابل‌اعتماد

برای این‌که بتوانید محصولات خود را به افراد مقیم خارج از کشور بفروشید، در وهله اول باید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. مشتری هیچ شناختی نسبت به شخص شما ندارد و فقط پلتفرمی را می‌شناسد که از طریق آن با یکدیگر در ارتباطید. پس باید در انتخاب این راه ارتباطی یا پلتفرم فروش دقت لازم را به خرج دهید. پلتفرم‌های گوناگونی برای این کار وجود دارند؛ ولی در حال حاضر وب‌سایت فروشگاهی، یکی از گزینه‌های مورد اطمینان است؛ چرا که به کمک آن و با رعایت یک‌سری جوانب می‌توان به‌راحتی اعتماد مشتری را جلب کرد. برای نمونه داشتن یک درگاه پرداخت مناسب در وب‌سایت می‌تواند به جلب اعتماد مشتری کمک کند.

انتخاب درگاه پرداخت مناسب

پس از این‌که پلتفرم قابل‌اعتماد خود را برای فروش اینترنتی به خارج از کشور انتخاب کردید، نوبت به نحوه پرداخت مشتریان می‌رسد. اگر پلتفرم انتخابی شما، وب‌سایت فروشگاهی است، تهیه یک درگاه پرداخت مناسب می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای پرداخت باشد؛ اما همان‌طور که می‌دانید، درگاه‌های پرداخت اینترنتی فقط برای ایرانیان داخل کشور و کسانی که دارای کارت بانکی عضو شتاب هستند، کاربرد دارد. درحالی‌که ایرانیان یا افراد مقیم خارج کشور ممکن است به چنین سیستمی دسترسی نداشته باشند. اینجاست که درگاه پرداخت ارز دیجیتال به میان می‌آید و این مشکل را برطرف می‌کند.

فروش محصول به خارج از کشور با درگاه پرداخت ارز دیجیتال

درگاه پرداخت ارز دیجیتال، همان‌طور که از نامش پیداست، درگاهی است که بدون پیچیدگی خاصی، امکان پرداخت با رمزارز را برای مشتریان فراهم می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، مشتریان خارجی شما می‌توانند با رمز ارزهایی مثل تتر و بیت‌کوین مبلغ محصولتان را پرداخت کنند و از این طریق شما نیز درآمد دلاری خود را دریافت کنید. این نوع درگاه پرداخت تفاوت و شباهت‌هایی با سایر روش‌های پرداختی دارد که در مطلب «تفاوت درگاه پرداخت ارز دیجیتال با سایر روش‌های پرداختی» کاملاً به این موضوع پرداخته‌ایم.

آگاهی از قوانین گمرکی و پست بین‌المللی

اگر محصول شما نیازمند ارسال به‌صورت فیزیکی است، پس باید با قوانین گمرک ایران آشنا باشید. گمرک ایران بسیار سخت‌گیر است و اجازه ارسال هر محصولی را نمی‌دهد؛ بنابراین، پیش از فروش محصول به خارج از کشور، ابتدا قوانین گمرکی داخل کشور را بررسی کنید. همچنین کالاها و شرایط ممنوعه برای ارسال را بشناسید تا در روند فروش محصولات خود به خارج از کشور با مشکل روبرو نشوید.

قوانین گمرک برای فروش محصول به خارج از کشور

علاوه‌براین، بهتر است از خدمات پست بین‌المللی بهره گیرید تا زمان دریافت محصول توسط مشتری به حداقل برسد. در نظر داشته باشید که ممکن است زمان رسیدن محصول به مشتری چند روز تا چند ده روز (بسته به محل مقصد) طول بکشد؛ بنابراین، پیش از ارسال حتماً این موضوع را با مشتری خود در میان بگذارید و رضایت او را نسبت به این موضوع کسب کنید.

جمع‌بندی

فروش محصول به خارج از کشور و کسب درآمد دلاری در ظاهر می‌تواند مسیر سخت و پرپیچ‌وخمی داشته باشد؛ چرا که محدودیت‌ها و موانع زیادی در این مسیر وجود دارد. برای مثال، دریافت هزینه محصول از خارج کشور یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که فروشندگان با آن روبرو هستند. برای حل این چالش می‌توان راه‌های مختلفی را طی کرد؛ ولی درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای وب‌سایت از روش‌های آسان و امن محسوب می‌شود و مزایای زیادی دارد که می‌توانید برای اطلاع از آن مقاله «مزایای درگاه پرداخت ارز دیجیتال» را مطالعه کنید.

درگاه پرداخت رمزارز انواع خارجی گوناگونی دارد؛ اما در ایران به‌جرئت می‌توان گفت که فقط یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی وجود دارد و آن «بیت راه» است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این درگاه پرداخت و توسعه آن در وب‌سایت خود به بیت راه مراجعه کنید.

به‌نظر شما بهترین روش برای فروش محصول به خارج از کشور و کسب درآمد دلاری چیست؟ آیا تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه برای “چگونه محصولات و خدمات خود را به افراد مقیم خارج از کشور بفروشیم؟”

  1. سلام محصولات شرکت که سلامت محور هستند و تاییدیه بین المللی دارن تاییدیه اروپا دارن خریدار خارج از کشور چجوری ارتباط بگیریم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. عارفه رهبری گفت:

      سلام و درود
      مقاله‌هایی تحت عنوان نحوه جذب مشتری در مجله بیت راه منتشر شده است. می‌توانید این مقاله‌ها را مطالعه بفرمایید.
      همچنین برای راهنمایی جامع و دقیق‌تر توصیه می‌کنیم با ایمیل [email protected] یا با شماره تلفن 22242796-021 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *