Skip to main content
دستگاه پوز ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه پوز ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

دنیای پرداخت هر روز در حال تحول است. این موضوع با ورود ارزهای دیجیتال به این صنعت، سرعت بیشتری به خود گرفته و باعث باز شدن درهای آینده به‌سوی جهانیان شده است. در واقع ارزهای دیجیتال، ما را با دنیای جدید و ناشناخته‌ای آشنا کردند که محدودیت‌های پرداخت در آن تعریف‌نشده است. برای نمونه، دستگاه‌های پوز را در نظر بگیرید. این دستگاه‌ها در دنیای فعلی فقط برای پرداخت وجه ارز فیات مثل ریال استفاده می‌شوند؛ اما در دنیای جدید، دستگاهی با عنوان دستگاه پوز ارز دیجیتال نیز وجود دارد. آیا می‌دانید دستگاه پوز ارز دیجیتال چیست؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا‌ شما را با دستگاه پوز کریپتو و سازوکار آن آشنا کنیم.

دستگاه پوز ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه پوز ارز دیجیتال راه‌حلی برای پرداخت رمزارزی به‌صورت آنلاین است. به عبارت بهتر، شما می‌توانید به کمک این دستگاه در ازای خرید کالا یا خدمات، ارز دیجیتال پرداخت کنید. از طرفی، این دستگاه، تجار و فروشندگان را قادر می‌سازد تا در ازای ارائه خدمات، ارزهای رمزنگاری شده را بپذیرند.

دستگاه پوز ارز دیجیتال چیست؟

ظاهر و عملکرد این دستگاه پوز شباهت بسیاری به دستگاه‌های پوز معمولی دارد. با این تفاوت که محلی برای کشیدن کارت وجود ندارد و پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال انجام می‌شود. معمولاً دستگاه‌های پوز ارز دیجیتال اندرویدی بوده و همانند یک گوشی هوشمند عمل می‌کنند. به این شکل که دارای یک صفحه‌نمایش لمسی بوده و همه عملیات پرداخت به کمک آن صورت می‌گیرد.

البته این دستگاه پوز به‌تنهایی و بدون اپلیکیشن قادر به دریافت رمزارز نیست. باید اپلیکیشن مناسب این کار روی آن نصب شود تا مشتریان بتوانند از طریق آن مبلغ موردنظر را پرداخت کنند. در حال حاضر نیز تنها ارائه‌دهنده این اپلیکیشن، درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی بیت راه است که هم درگاه و هم دستگاه پوز کریپتو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع کسانی که هم فروشگاه فیزیکی و هم فروشگاه آنلاین دارند، می‌توانند از هر دوی این خدمات بهره گرفته و راه‌‌های پرداخت رمزارزی را در اختیار کلیه مشتریان خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: همه آن چیزی که باید راجع به درگاه پرداخت ارز دیجیتال بدانید

چرا باید دستگاه کارت‌خوان ارز دیجیتال داشته باشیم؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که سال‌هاست پرداخت با بیت‌کوین و سایر رمزارزها در دنیا رواج پیدا کرده و مردم برای پرداخت هر کالا یا خدمتی از رمزارز استفاده می‌کنند. در واقع، مردمی که سال‌هاست با ارزهای دیجیتال سروکار دارند و به آن عادت کرده‌اند، انتظار دارند که در هر نقطه از دنیا بتوانند پرداختی‌های خود را با آن انجام دهند. این در حالی است که هنوز خریدوفروش با ارز دیجیتال در ایران جا نیفتاده است.

چرا باید دستگاه پوز ارز دیجیتال داشته باشیم؟

حالا تصور کنید توریستی را که با ذهنیت وجود امکان پرداخت رمزارزی و بدون در اختیار داشتن پول نقد ریالی به فروشگاه، هتل، بیمارستان یا هر جای دیگری مراجعه کرده؛ اما با عدم وجود آن مواجه می‌شود. این موضوع می‌تواند مشتری را ناامید کرده و او را از خرید یا پرداخت منصرف کند. این اتفاق بدون شک باعث بروز نارضایتی در صاحبان کسب‌وکار می‌شود. پس، به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، بهتر است کلیه روش‌های پرداخت از جمله دستگاه پوز کریپتو و درگاه پرداخت رمزارزی را در محل کار خود برای مشتریان فراهم آورید.

از طرفی، تبدیل پول یکی از کارهای زمان‌بر و پیچیده‌ای است که معمولاً مسافران چندان تمایلی به انجام آن ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا با دلار یا ارز دیجیتال پرداختی‌های خود را پیش ببرند. اینجاست که دستگاه پوز ارز دیجیتال به کمک کسب‌وکارها می‌آید و می‌تواند مشتری را در حلقه خرید حفظ کند.

نحوه کار با دستگاه پوز کریپتو چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، عملکرد دستگاه پوز کریپتو همانند یک گوشی هوشمند است؛ بنابراین، کار با آن بسیار آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. فقط انجام دو مرحله زیر از ملزومات استفاده از این دستگاه پوز است:

  • در بیت راه ثبت‌نام کرده و کسب‌وکار خود را ایجاد کنید.
  • گزینه درگاه پوز را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • تیک گزینه “به دستگاه پوز نیاز دارم” را بزنید.
  • بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.
نحوه کار با دستگاه پوز ارز دیجیتال

پس از انجام مراحل فوق، کارشناسان بیت‌راه دستگاه پوز شما را آماده‌سازی کرده و به شما ارسال خواهند کرد. حالا برای استفاده از دستگاه پوز باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن بیت راه را در دستگاه پوز اجرا کنید. به هنگام باز شدن، از شما خواسته می‌شود تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. این نام کاربری و رمز عبور به هنگام ایجاد کسب‌وکار در وب‌سایت بیت راه به صورت ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  2. پس از ورود، صفحه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد که باید مبلغ موردنظر را به ریال یا دلار وارد کنید. همچنین رمزارز موردنظر را انتخاب کنید. با انتخاب رمزارز خواهید دید که مبلغ وارد شده توسط شما به طور خودکار به رمزارز انتخابی تبدیل خواهد شد. حالا روی دکمه “ادامه” ضربه بزنید.
  3. در این مرحله یک QRCode ظاهر می‌شود. اکنون لازم است تا مشتری به کیف پول دیجیتال خود مراجعه کرده و رمزارز انتخابی را جستجو کند. سپس روی برداشت کلیک کرده و آدرس را از طریق اسکن QRCOde نمایش‌داده‌شده وارد کند.
  4. ارسال پول انجام شده و مراحل پرداخت به پایان می‌رسد.

جمع‌بندی

دستگاه پوز ارز دیجیتال یک فناوری جدید و نوآورانه است که استفاده از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان راهی برای پرداخت در ازای خرید کالا یا خدمات امکان‌پذیر می‌کند. هرچند در حال حاضر روش‌های پرداخت سنتی مانند کارت‌های اعتباری و پول نقد به طور گسترده مورد پذیرش هستند؛ دستگاه پوز کریپتو یک امکان پرداخت با رمزارز را برای مشتریانی که ترجیح می‌دهند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کنند، فراهم می‌کند. به‌خصوص مشتریان خارجی که رغبت بیشتری برای پرداخت دلاری و کریپتویی دارند. این موضوع در سراسر جهان در حال فراگیرشدن است و بسیاری از کسب‌وکارها، چه از طریق درگاه ارز دیجیتال و چه دستگاه پوز، به پذیرش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: کدام برندهای بزرگ جهان رمزارز می‌پذیرند؟

شما نیز می‌توانید با پذیرش ارزهای دیجیتال از سایر رقبای خود متمایز کنید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. در صورت تمایل جهت دریافت درگاه یا دستگاه پوز ارز دیجیتال می‌توانید به وب‌سایت بیت راه مراجعه و ثبت‌نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با شماره‌تلفن ۲۲۲۴۲۷۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا جایگزینی برای دستگاه پوز کریپتو وجود دارد؟

بله! بیت راه دارای یک نسخه موبایلی هم هست که می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه پوز باشد.

دستگاه کارت‌خوان کریپتو برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

این دستگاه برای کلیه بیزینس‌هایی که به‌صورت آفلاین فعالیت کرده و سعی در جذب مشتری خارجی دارند، مناسب است. هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز گردشگری و توریستی، شرکت‌های هواپیمایی، مراکز تجاری و فروشگاهی و هر مکان دیگری که پتانسیل حضور مشتریان خارجی را دارد.

آیا دستگاه پوز رمزارزی می‌تواند جایگزین دستگاه پوز ریالی باشد؟

خیر! این دستگاه نمی‌تواند جای دستگاه‌های پور ریالی را بگیرد؛ چرا که هیچ محلی برای کشیدن کارت تعبیه نشده و فقط مختص پرداخت‌های کریپتویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *