Skip to main content
پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : کدام برندها بیت کوین میپذیرند؟

کدام برندهای بزرگ جهان رمزارز می‌پذیرند؟

ارزهای دیجیتال، بازار تبادلات مالی را با تحول بزرگی روبرو کرده‌اند. کسانی که تا همین چند سال پیش برای خرید کالا یا خدمات از کشورهای دیگر، باید مسیرهای پیچیده و طولانی را طی می‌کردند، حالا با درگاه پرداخت ارز دیجیتال به‌سرعت می‌توانند این کار را انجام دهند. مهم نیست محصولی که قصد خرید آن را دارند چیست؛ از سنجاق‌سر گرفته تا ماشین تسلا را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده با رمزارز خریداری کرد؛ اما چه فروشگاه‌های بزرگی در جهان به پذیرش پرداخت ارز دیجیتال می‌پردازند؟ در این مطلب قصد داریم تا بزرگ‌ترین برندهایی که رمزارزها را به‌عنوان پرداخت قبول می‌کنند، به شما معرفی کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برندهای بزرگی که به پذیرش پرداخت ارز دیجیتال می‌پردازند

طبق نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ توسط HSB انجام شده، ۳۶% از برندهای بزرگ و کوچک ایالات متحده، پرداخت با بیت‌کوین را قبول می‌کنند. در این میان، محبوب‌ترین شرکت‌ها نیز پرداخت‌های بیت‌کوینی را می‌پذیرند که در زیر آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: آیا پرداخت با بیت کوین در ایران امکان پذیر است؟

ویکی‌پدیا

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : ویکی پدیا رمز ارز می پذیرد

ویکی مدیا، شرکتی که بزرگ‌ترین دایره‌المعارف اپن سورس (open source) جهان یعنی ویکی پدیا را در اختیار دارد، از سال ۲۰۱۴، شروع به پذیرش کریپتو به عنوان نوعی روش پرداخت کرده است. افراد می‌توانند کمک‌های مالی خود را با بیت‌کوین، اتر، دوج‌کوین، لایت‌کوین و موارد دیگر به ویکی‌پدیا واریز کنند. البته از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ویکی پدیا اعلام کرد که دیگر قصد دریافت مستقیم کمک‌های مالی به صورت کریپتو را ندارد.

مایکروسافت

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : مایکروسافت رمز ارز می پذیرد

حتی اگر کو‌چک‌ترین ارتباطی با دنیای تکنولوژی داشته باشید، شرکت مایکروسافت (Microsoft) را می‌شناسید. باتوجه‌به همین موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که شمار کاربران مایکروسافت بسیار زیاد بوده و در همه جای دنیا حضور دارند؛ بنابراین، مایکروسافت تصمیم گرفت تا  امکان شارژ حساب کاربری مایکروسافت با ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کند. درگذشته، این شرکت پذیرش پرداخت ارز دیجیتال خود را متوقف کرده بود؛ اما پس از مدت کوتاهی دوباره خدمات خود را از سر گرفت و امکان شارژ حساب کاربری را ایجاد کرد.

AT&T

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : AT&T رمز ارز می پذیرد

AT&T اولین اپراتور بزرگ تلفن همراه ایالت متحده است که گزینه پرداخت ارز دیجیتال را از طریق بیت پی (Bitpay) به مشتریان ارائه می‌کند. کوین مک‌دورمن (Kevin McDorman)، عضو هیئت‌مدیره، در این باره گفته است: «ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود و گسترش خدمات خود هستیم. ما مشتریانی داریم که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند و حالا خوشحالیم که می‌توانیم راهی برای پرداخت صورت‌حساب‌هایشان با روشی که ترجیح می‌دهند، به آن‌ها ارائه دهیم.»

برگر کینگ

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : برگر کینگ رمز ارز می پذیرد

شعبه‌های برگر کینگ در ونزوئلا از همکاری با Cryptobuyer برای پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان نوعی روش پرداخت خبر دادند. مشتریان می‌توانند با بیت‌کوین، دش، لایت‌کوین، اتریوم و تتر به پرداخت در برگر کینگ بپردازند. همچنین، شعبه آلمانی برگر کینگ پذیرش بیت‌کوین را در وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل خود در ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

KFC

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : KFC رمز ارز می پذیرد

KFC کانادا، در سال ۲۰۱۸، تصمیم گرفت به مدت محدودی در ازای سفارش یک پکیج غذایی مشخص، بیت‌کوین باکت (Bitcoin Bucket) دریافت کند. این روند همچنان ادامه دارد و افرادی که قصد پرداخت با بیت‌کوین را دارند، می‌توانند پکیج مربوطه را خریداری کنند. لازم به توضیح است که این کمپانی از طریق بیت پی پرداخت‌های بیت‌کوینی را می‌پذیرد.

Overstock

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Overstock رمز ارز می پذیرد

Overstock، یک خرده‌فروش آنلاین معروف آمریکایی است که اقلام گران‌قیمت و لاکچری را به دلیل انباشت موجودی با قیمت‌های پایین به فروش می‌رساند. این شرکت که بیش از ۲۰ سال پیش تأسیس شده، پیش‌گام در دنیای رمزنگاری بوده و از سال ۲۰۱۴ با همکاری کوین بیس (Coinbase)، به پذیرش پرداخت ارز دیجیتال روی آورده است.

Subway

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Subway رمز ارز می پذیرد

Subway، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های فست‌فودی آمریکایی است که منوی بسیار جذابی را به همراه کیفیت فوق‌العاده ارائه می‌دهد. این رستوران، حدود ۱۳ سال پیش، به صورت آزمایشی شروع به پذیرش بیت‌کوین در مسکو روسیه کرد و مدتی هم به صورت رسمی آن را ادامه داد؛ اما تصمیم گرفت وقفه‌ای در این میان ایجاد کند و با رویکرد جدیدی وارد دنیای بلاکچین شود. اکنون Subway، برای این منظور، از شبکه سریع و تقریباً رایگان بیت‌کوین لایتینگ (Bitcoin Lighting) استفاده می‌کند. حالا مشتریان می‌توانند به سرعت یک کد QR با قابلیت لایتینگ را اسکن کنند و پرداخت خود را انجام دهند.

Twitch

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Twitch رمز ارز می پذیرد

Twitch، پلتفرم مخصوص استریم بازی متعلق به آمازون است که بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را در ازای خدمات خود می‌پذیرد. این شرکت در ماه مارس ۲۰۱۹ این امکان را از دسترس خارج کرد؛ اما پس از مدتی در ژوئن همان سال دوباره آن را فعال کرده و توانسته از همین راه کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

Pizza Hut

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Pizza hut رمز ارز می پذیرد

از نوامبر ۲۰۲۰، رستوران‌های زنجیره‌ای و نام‌آشنای Pizza Hut شروع به پذیرش بیت‌کوین در ونزوئلا کردند. این موضوع به دنبال تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر این کشور اجرا شد و باعث شد تا پذیرش ارزهای دیجیتال سیر صعودی خود را در این کشور طی کند.

Miami Dolphins

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Miami Dolphins رمز ارز می پذیرد

تیم فوتبال آمریکایی Miami Dolphins در یک اقدام جالب، امکان خرید بلیط شرکت در بازی‌های خانگی را با لایت‌کوین و بیت‌کوین فراهم کرد. همچنین اعلام کرد که نیمی از درآمد حاصل از آن به نفع بنیاد Miami Dolphins و اهداف خیریه صرف می‌شود.

Norwegian Air

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Norwegian Air رمز ارز می پذیرد

ایر شاتل نروژی (Norwegian Air Shuttle) بزرگ‌ترین ایرلاین اسکاندیناوی و سومین ایرلاین اقتصادی بزرگ اروپا، همواره در نظر داشت که یک راه‌حل پرداخت جدیدی را به مشتریان ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند بلیط‌های خود را با ارز دیجیتال خریداری کنند. اکنون این امکان فراهم شده و مشتریان می‌توانند با رمزارز به خرید از این شرکت هواپیمایی بپردازند.

Home Depot

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Home Depot رمز ارز می پذیرد

Home Depot که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخت‌افزار در ایالات متحده است، در لیست پذیرندگان بیت‌کوین قرار گرفته است. ازاین‌پس، مشتریان می‌توانند با شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین پرداخت خود را انجام دهند؛ اما پس از پرداخت، این ارز بلافاصله به دلار آمریکا تبدیل می‌شود؛ زیرا این فروشگاه فقط خواهان ارز دلار در ترازنامه خود است. بااین‌حال، به‌خاطر جذب مشتری بیشتر و کسب رضایت آن‌ها این امکان را به وجود آورده است.

آمازون (به‌صورت غیرمستقیم)

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Amazon رمز ارز می پذیرد

آمازون، بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین امروز، به‌صورت مستقیم بیت‌کوین را نمی‌پذیرد؛ اما کسانی که قصد خرید از آمازون با ارز دیجیتال دارند، می‌توانند به وب‌سایت Purse.io مراجعه کرده و کلیه محصولات را با ارز دیجیتال بخرند. این وب‌سایت افرادی که از بیت‌کوین برای پرداخت استفاده می‌کنند را با افرادی که تمایل به دریافت بیت‌کوین دارند، به هم متصل می‌کند.

Benfica

پذیرش پرداخت ارز دیجیتال : Benfica رمز ارز می پذیرد

Sport Lisboa e Benfica که معمولاً به‌صورت اختصار با نام بنفیکا شناخته می‌شود، یک باشگاه ورزشی بسیار محبوب مستقر در لیسبون (Lisbon) پرتغال است. این باشگاه تصمیم به پذیرش پرداخت ارز دیجیتال در قبال فروش بلیط بازی و کالا گرفته است. بنفیکا پس از اعلام این خبر، به اولین تیم بزرگ فوتبال اروپایی تبدیل شد که پرداخت با ارزهای دیجیتال را پذیرفته است.

4chan

4chan یک وب‌سایت عکس‌محور محبوب در بین کاربران کریپتو است. کاربران می‌توانند به‌صورت ناشناس پست‌هایی را که شامل تصویر و متن است، منتشر کنند. حالا این وب‌سایت به پذیرش بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت‌کوین روی آورده است.

جمع‌بندی

با این‌که استفاده از رمزارزها در پرداخت هنوز رواج بسیاری پیدا نکرده، اما باتوجه‌به لیست بالا واضح است که پذیرش پرداخت ارز دیجیتال هرسال افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به لطف ظهور ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت ارز دیجیتال اتفاق افتاده است؛ درگاه‌های پرداختی که می‌توانند با هر کسب‌وکاری ادغام شوند و امکان دریافت بیت‌کوین یا سایر رمزارزها را برای آن‌ها به ارمغان آورند.

با تمام این اوصاف، اگرچه هنوز راه زیادی تا پذیرش ارز دیجیتال توسط همه شرکت و کسب‌وکارها داریم؛ اما همان‌طور که می‌بینید بزرگ‌ترین برندها و شرکت‌ها مثل مایکروسافت، ویکی‌پدیا، Overstock و غیره سال‌هاست که این ویژگی را به کار گرفته و از این طریق به رشد بیزینس خود کمک کرده‌اند.

اگر شما نیز تمایل دارید تا در این مسیر قدم برداشته و ارزهای دیجیتال را برای پرداخت بپذیرید، می‌توانید با درگاه پرداخت رمزارزی ایرانی، یعنی بیت راه، این کار را انجام دهید. جهت ارتباط با بیت راه می‌توانید با شماره‌تلفن ۲۲۲۴۲۷۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *